bakåtsträvare



jag har glömt tala om en grej förresten. häromdagen hade jag en diskussion med en av tjejerna jag jobbar med. vi pratade om att det skulle vara så bra att ha längre fingrar och armar så att man kunde få plats med fler hängare samtidigt. det utvecklades till att det vore bra om man kunde förlänga dem lite som man ville, ungefär som gadget. sen pratade vi om hur bra det vore för fattiga barn i städer i djungeln, då kunde då sträcka upp armarna i de högsta fruktträden och plocka ner frukt. sen hur bra man skulle kunna ta sig fram via dessa armar. vi avslutade med att säga att ja, vi borde verkligen ha det så. efter någon minuts tänkande började jag bubbla och hon frågade mig varför. då svarade jag att ja, jag har precis insett att vi trånade efter att gå tillbaka i evolusionen och bli apor igen. fantastiskt. verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback