dagens todo

  • jobbelijobb, vilket gick som en dans på rosor faktiskt. jag ville inte gå därifrån när det var dags att stämpla ut, utan hade kunnat bli kvar ett par timmar till.
  • promenad hem - ny väg! - till jobbet också för den delen.
  • grillning i parken med susen. vi hade köpt förrätt i form av kryddiga oliver och fetaost. även divinechoklad todiefor som det så fint heter. sen grillade vi qourn filéer med chiliananaschutney och käkade massa potatissallad till. och han även käka korv i bröd. solen sken hela tiden och cuba-parken var som ett gammalt slagfält efter gårdagens häng där. den kändes sådär lugn, som efter stormen. och det var lagom många som också hängde där, grillade och bara hade kos!
  • jag har hunnit skicka viktiga mail och planerar just nu lite inför veckan som kommer.
  • beställt lite nya ting så att jag och susen ska känna om ännu mer hemmastadda på vår vackra markvei.
  • sett på paradise och nästan gråtit då min alltime favorit torbjörn åkte ut idag. suck. nu hejar jag stenhårt på emil. åker han slutar jag titta. (nej, det är en lögn. och på måndag börjar ju danska dessutom, haha dom är ju helt sjuka!)

imorgon är planen att gå upp tidigt, ta en tur till stan och kolla läget (den som är ledig och vill följa med är välkommen!) sen hem, fixa någon trevlig lunch och efter det spendera dagen i en park - om vädret tillåter - tills jag börjar jobba vid 16. ibland är dagarna bara så sköna. planerar redan inför min lediga helg också. känns helt sjukt att ha en ledig helg och vara kvar i oslo. jag vet inte när det var senast. men känns så skönt. ingen stress. ska bara parkhänga och spela kubb hela helgen. och våldgästa majorstuedamernas takterass - återigen, om vädret tillåter - och bara gotta mig och älska att sommaren kommit till oslo. jeansjacka och klänning hela dagarna!

kärlek
lala


Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

taaack! har vi inte pratat om festivaler? jag har ju bara ledigt under way out west, så dit blir det nog med ganska stor sannolikhet. när det är popaganda har jag slutat jobbat, och i och med att de släppt belle and sebastian så är jag riktigt sugen!

Postat av: Mamma Anna

Låter som om du har det väldigt gott i Oslostaden!



det är bra det.. Vi har det bra i Stockholmstaden också..



kram Mami

2010-05-19 @ 13:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback