kvällsjox

idag har jag bara lite småsaker att ta upp. för det första har jag kommit fram till att jag nog - tyvärr - ärvt min mammas allergi emot jordgubbar. det är frustrerande då jag denna sommar bestämt mig för att vara jordgubbarnas mästare och äta det så ofta jag kan. det blev bland annat dagens lunch och det fick jag sota för. haft ont i magen hela eftermiddagen och kvällen. just snyggt. så efter detta konstaterande bestämde jag mig att jag kanske inte behöver trycka i mig en hel korg varje gång. mer lyxjordgubba då och då. jag får hitta något annat att bli hang up på i sommar. kanske studentmix? kanske mango? mangon har börjat ta plats i mitt liv igen nämligen. helt klart en kandidat.

det andra jag vill ta upp är att sanna nu smittat mig med sin förkylning. kände mig hängig och febrig i fredagskväll men det gick över och på lördagen var jag relativit pigg. även om jag efter en dag som kändes som forever på jobbet var himla sliten. en vi var kickass på barn och jag och monica förtjänar guldstjärna, thats for sure. hur som helst, förkylningen ja. tror jag har snor i hela huvudet just nu och känner mig sådär lagom kaxig över det. jag stanna inne imorgon tror jag. om det inte är lika dödsfint väder som idag såklart. då överväger jag repris med parkhäng hela morgondagen också. möjligtvis förflytta mig till en annan park.

vilket leder mig till punkt nummero tre. sanna och jag har under de senaste dagarna haft lite nöjen med oss till parken för att inte bli uttråkade, vi har bland annat spelat yatzy vilket visade sig att vi var kungligheter på båda två. morgondagens pyssel i parken får bli ritning. idag blev vi inspirerade av linn som helt sonika satte sig och ritade i parken. så, om vädret är fint imorgon blir det skissning i parken för vår del. annars - storstädning av lägenhet (väldigt välbehövligt kan jag tillägga, vi är äckliga, lever i vår egen skit ungefär..)

det var nog ungefär allt. eller nej just ja! nu har jag bokat hemresa så anländer i vackra karlskoga klockan 19.00 på fredag. cant wait!

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Inget roligt med jordgubbarna :(

Du får göra som jag och bara äta en eller två.. fast det betyder också att man uppskattar det ännu mer.. om man ska se positivt på det alltså :)

kram Mami

2010-06-01 @ 08:31:53
Postat av: lovisa/polichinelle

kan man vara kunglighet på ett spel baserat på tur? äsch. du kan säkert. vad är studentmix? känns som jag borde veta. åp.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback