moviemania

jag insåg idag att jag åter igen trillar ner i filmträsket. jag ser på alldeles för många filmer (om det nu är en term som går att använda när det kommer till film? frågar man mig finns det inte alldeles för många när det gäller film). och i och med detta har jag också bestämt mig för att skaffa lite fler samlingar än de jag just nu håller på med. så hädan efter kommer mitt filmsamleri ha de här målen:

  • Alla filmer av Tarrantino (så löjligt eftersom att alla som säger sig gilla film har med hans filmer i sin samling, men sanningen är att jag gillar hans råhet i filmer, perfekt på söndagar, därav får han vara med i samlingslistan)
  • Alla filmer av Tim Burton (säger sig ju lite självt. han är fantastisk?)
  • Allt med Johnny Depp

    .. dessa tre är de jag haft tidigare i samlingen. de nya jag ska börja med är:
  • Allt med Kate Winslet (1. hon är en av de vackraste kvinnorna jag vet. 2. hon är sjukt bra, och vanligtvis spelar hon i bra filmer.)
  • Allt med Matt Damon (jag fick en obsession i portugal då vi såg bourne-filmerna och när jag tänker efter har jag nog alltid gillar honom)
  • Alla filmer som innehåller våld och asiater (den här punkten är lite diffus, men a la Old boy, battle royale, lady vengeance, hero.. yeah, you get the point).

  • dessa mina vänner är de samlingarna jag ska förgylla mina filmhyllor med. men ikväll ser jag Clerks II

    kärlek
    lala


    Kommentarer
    Postat av: Mamma Anna

    Åh Kate winslet är så lik din mormor när hon var ung.. det kanske är därför du tycker hon är vacker :)

    2010-09-04 @ 17:21:43

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback