friday im in love

idag är jag fixarfrasse på markveien. det blir lätt så när man inte har så mycket utomhus att göra. jag har hängt upp bägge helfigursspeglarna på väggen, plockat fram och testat LP-spelaren (fungerar finfint!) och nu börjat skriva ut foton för att hänga upp på den tomma väggen i hörnet. hittills blir det jättefint och jag bara glädjs åt att markveien blir mer och mer trivsam. nästa vecka är planen att fara till ikea och se på byrå till köket. bort med det bruna, in med det vita helt enkelt. det kommer bli fint, och då blir sannas bord en fin väggdekoration däröver.

så nu efter allt detta fix idag varvar jag ner med en film. ciderhusreglerna, min första gång! det sägs ju att den är himla fin, och hittills kan jag inte göra annat än att hålla med! ullevi har sovit nästan hela eftermiddagen sedan sanna gick till jobbet. busade loss rejält tidigare så i see why. och för att det är fredag firar lillan och jag med fredagsmys i form av kyckling (inte till mig då) och fryspizza. livet är ju inte överdrivet tungt just då. imorgon ska jag jobba ett par timmar, just nu har jag inte lust alls. jag vill bara vara hemma med lilla fröken och mysa. men sussi är ledig imorgon så sällskap finns, väldigt bra känsla för en nybörjarmamma som mig. jag tar detta på fullaste allvar och får dåligt samvete såfort jag går till affären och blir borta en kvart. hoppas det släpper efter ett tag, livet blir så begränsat annars.

dags att se klart film och äta kvällsmat. efter det ska jag se någon bakgrundsfilm och fixa lite fler foton. dessutom har jag lovat bort en playlist med gammal nostalgimusik jag har med en vän. riktigt roligt, får se om jag finner inspiration till den under kvällens gång också. bilder på omgöringar kommer såfort jag är klar! och idag är jag aningens kär i livet.

kärlek
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback