dag 09

nio av trettio

idag kände jag att det var dags att fortsätta på min lista. det har hänt så mycket de sista veckorna att jag inte alls varit motiverad att slå mig till ro och skriva ordentligt. men idag finns tiden och orken. numero nio handlar om tro. min tro. och med risk för att låta tjatig angående ämnet måste jag ändå säga att det jag tror på är kärlek. för mig räcker det. jag behöver inget mer definierat än så. att tro på kärlek, att de som ger kärlek får kärlek. att kärlek är det som behövs för att livet ska vara fint. förrutom det tror jag på vetenskap. har stor respekt för sådant. jag är även lite vidskeplig och vägrar tro att man bara dör när man dör. dessutom tror jag att vår planet inte kan vara den enda planeten med intelligent liv. jag tror på att pengar kan köpa tillfällig lycka (tillexempel en fin katt som sen helt plötsligt blir kärlek istället!) jag tror på äkta vänskap som kan övervinna de allra flesta vägbucklor. jag tror att sommaren måste skynda sig hit om inte min kropp ska gå i ide snart. det är allt jag tror just idag. egentligen har jag säkert ett längre utlägg om tro ur en religiös vinkel, men inte just idag. just idag är detta det jag vill skriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback