02.10

tatueringsmania! jag hur nu suttit i ungefär 2,5 timme och letat inspiration, ratat fult och hyllat fint. sanna och jag började idag diskutera tatueringar i allmänhet, vilket resulterade i att vi både ställde om från något sociala till helt osociala emot varandra. leta leta, vem hittar finast först? leta leta. efter en stund kastade min kära och sjukskrivna sambo in handduken och gick och lade sig. ett klokt beslut vill jag påstå. jag ska upp snart. eller. om 6,5. men ännu är jag inte men än måttligt trött. men trots detta ska jag försöka finna den vuxna sidan i mig och gå och lägga mig efter de här nattliga skriverierna. någon måtta får det vara.

efter jobbet idag har jag shoppat lite, då lönen var mer än väntad. jag var ändå sparsam mot vad jag kunde varit. men fick i allafall med mig en gräddvit kattmatsburk i plåt, några maritima soffkuddar i klarblå och rödvitrandigt, ett underlägg till gullabella som alltid sölar så på golvet när hon äter, ett blodrött nagellack, en mascara som jag mest köpte för den inbjudande utsidans skull men också för att min faktiskt var slut och slutligen en helt amazing topp som jag ska bära upp under morgondagens robynkonsert. och trots att jag mest lyssnat the ark hela veckan ser jag grymt mycket fram emot att dansa loss med massvis av favorittjejer. jag ska vara långhårig och utan klackar. helst rödblommig när spelningen är klar och redo för att göra oslo osäkert i vanlig ordning. men då jag på lördagmorgon (runt 6 snåret) ska trippa ner till oslo sentralstasjon och möta lillan planerar jag att rulla hem lagom tidigt imorgonkväll.

hur som haver, åter till detta med tatueringar. jag tänker nycklar, jag tänker fjädrar, jag tänker texter i skrivmaskinstypo, jag tänker fåglar och knopar. samtidigt vill jag tänka franska, låttexter, kärlek och human hearts. vi får se var detta slutar. mamma, jag lovar att inte se tacky ut på mitt framtida bröllop. lovar.

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Hur skulle du kunna se tacky ut??? du är ju en classic what ever liksom :)

kram mamma

2011-03-18 @ 07:04:34
Postat av: lovisa/polichinelle

har du sett http://rodeo.net/tattoologist ? annars finns där mycket fint att hämta!

2011-03-18 @ 11:20:13
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: felicia

Jag tycker allting låter toppen! Om jag vågat mig på tatuering hade jag nog satsat på någonting av de du nämner. Just nu är jag väldigt inne på fåglar och nycklar. Härligt med lite extralön!

2011-03-18 @ 20:52:42
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback