mördarmåndag

idag har jag feber, jag har lock i öronen, jag har metervis med snor som konstant rinner ur min näsa, mina ögon känns klibbiga och jag hostar och nyser om vartannat. MEN! idag har varit första vårdagen, första dagen jag ville gå med solbrillor och öppen jacka. helst vårjacka (men tack vare mina sjuksymptom tyckte jag att det var en dum idé och tog min slitna vinterjacka istället. den spelar nog på sista refrängen förövrigt. nästa vinter blir det alltså en ny skönhet som varsamt ska gås in) veckan ser ut som sådan; imorgon jobbar jag 11-18, efter det går jag ungefär 200 meter ner till favoritmajororna som bor två hus från mitt jobb. mycket praktiskt. där ska jag ha lite ensamtid med först elin, sen amanda. sen kommer anna hem från jobb och träning och då ska det klippas löshår! dessutom tunna ut mitt tjocka vinterhår och få det vårfärdigt. ska bli ruggigt skönt. så trots mitt extrema pillerknaprande och misstro på livet just idag ser jag ändå fram emot imorgon. hoppas att jag hör något imorgon så jag kan vara trevlig emot kunderna istället för att gömma mig på lagret hela dagen. förvisso hade vi att göra därinne i stort sett hela dagen. men ändå! jag vill vara trevlig och sälja. anyways. onsdag flyter på liksom tisdag på jobbet. efteråt ska jag - tillsammans med ett härligt gäng - bege oss till mono på spelning. ska också bli himla roligt. torsdagen är väl egentligen den enda dagen den här veckan som står tom. och så ska den nog förbli känner jag. lite vila är aldrig dumt i sjuka tider. men på fredag då smäller det rejält! då är det äntligen robynspelning ihop med guldgäng och jag glädjer mig så. har lyssnat in varendaste låt kvinnan spelat in occh fytusiken vad det ska dansas. på lördag kommer förhoppningsvis lillan hit på besök. om jag lyckats krångla mig ur min jobblördag. jag ska försöka imorgon. le riktigt snällt emot alla extrahjälpare. kanske köpa muffins? hur som haver. det löser sig vanligtvis. så då blir det en helhelg med lillasyster. det behöver jag verkligen. äta god mat och bara umgås. och äntligen lööön! vi har så mycket fint på jobbet som jag vill lägga vantarna på. bland annat alla fina linlakan i pastellfärger. känns våriga och inbjudande. jag ska köpa alla. helst. fast egentligen kanske bara ett set. till att börja med i allafall. well, nog med ordbajseri. nu ska den här katten gå och lägga sig. jag behöver sova längre än törnrosa om jag ska lyckas vara fräsch imorgon. ipren, alvedon - ni är mina bästa vänner en tid framöver, capich?

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: c

JAG HOPPAS VILL OCH TROR

ATT JAG SKA KOMMA TILL THE SLO.



nä, men det vore konge.

i love you i love you


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback