jag smälter och blir varm i hjärtat

hur bestämmer man vad som är ens favoritmusik? visst kan man ha favoritband bara för stunden? och de ändå räknas som favoriter? hur som helst. jag har några favoriter som hänger kvar genom åren sådär. några som jag lyssnar mindre aktivt på men som ändå är favoriter, och några som kanske är nyare och jag håller på att lyssna in mig mer på. och sen har vi dessa få fantastiska som häng med en tid, och fortfarande hänger med lika starkt. just nu har jag 4 favoritband som är starkast.

Granada hänger med för att dom har två riktigt starka låtar, och sen sjukt mycket mysfaktor i röster och instrument.

Coldplay
är nog det band som jag gillat längst, och som fortfarande ligger nära hjärtat. Här kommer min absoluta topp-1-favoritlåt yellow in. jag bara längtar tills de kommer till sverige och jag har chansen till live.

Rise Against är enda bandet som inte är sådär mysigt eller hur man ska säga. de är bara jäkligt sköna att lyssna på. ingen bestämd favorit, det varierar, men soundet är bara sådär, hängamedit. ja. det är ett passande ord.

slutligen har vi Yellowcard och där har jag nyligen hittat en absolut favoritlåt från senaste skivan, som förövrigt skiljer sig stort från deras vanliga genre. den är lugn och jättegullig (ja, jag gillar mysiga låtar jag gör det).

..där har vi mina fyra favoriter. sen kommer vi till mina 3 absoluta favoritlåtar genom tiderna som är Granada - Where stars are made, det är en låt jag har bytt minnen till i allafall två gånger. just nu kopplar jag den till bara mig själv och det är riktigt skönt. den är min låt. så är det bara. Nästa låt är redan nämnd Coldplay - Yellow, fantastisk låt - clean and simple och sångaren har en röst som man ryset utav välbehag när man hör. Tredje och sista låten är Goo Goo Dolls - Iris, den är väl kanske ett orginal, liksom yellow, en välkänd låt. men ändå den låt jag gillat längst av alla, ever, så den hör helt klart till listan. men just idag just nu har jag några nya favo som jag ska försöka få plats med på min lista. dessa ska platsa in på bästa-låt-just-nu-listan. och dom här låtarna hör dit, utan någon speciell ordning.

Yellowcard - Dear Bobbie
Snowpatrol - Chocolate
Bloc Party - Sunday
.. helt klart tre fina låtar. vi får se hur det går. fastnar dom för alltid eller ej?
hur som helst. hela kvällen idag har jag lyssnar repeat på (nej jag lyssnar aldrig sönder låtar, jag är superhjälte och jag kan inte lyssna sönder) just en av dessa låtar. yellowcardlåten fick det bli. och för att det ska vara lätt för någon annan än mig att lyssna sönder den tar jag hjälp av alltid lika användbara youtube för att dela med mig av denna underbara låt.

image48

Yellowcard - Dear Bobbie
http://www.youtube.com/watch?v=bqpc0D-F9DQ

ciao dolls.
lalu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback