onsdagsbabbel

efter en långpromenad hem från jobbet ihop med mimmi (vi stannade på kyrkogården och åt glass. tyckte det var snällt emot de döda att visa att vi levande har det gott i vårsolen. hoppas ingen tog illa upp utan snarade tänkte sådär "åh va härligt de har det där i solen, njuter av livet. precis som man ska!) mötte jag upp anna och elin på vår innegård där de tydligen väntat ett tag (oops förlåt!). vi gick in och började direkt att redigera färdigt de sista av annas bilder inför ansökningen som ska in på fredag. resultatet blev bra, alla nöjda och glada. sen lekte flickorna lite med ulla i vanlig ordning, och anna borstade och pysslade om sådär som hon alltid gör. ulla gillar anna, hon blir alltid så bortskämd när hon är på besök. och på grund av ullevi gled samtalet in på katter. anna hävdar att tydligen är perserkatter inga bra utomhuskatter då de saknar lokalsinne och lätt går vilse. det kändes skönt att veta (om det nu stämmer, på wikipedia stod det inget om det), jag som har dåligt samvete att hon inte fått vara utomhus ännu. och att hon ska bli en koppelkatt. men med det här kändes det som sagt bättre. och tror ulla kommer gilla att ligga ute i solen på gräset i sommar, kopplad eller ej. annars sker det inte så mycket just nu, all min stress är borta! jag har bokat biljett i stockholm äntligen. så på fredagnatt far jag till mamma på silverlerakurs numero 2. ska bli riktigt roligt, även om jag - som vanligt - inte ser fram emot bussturen och träsmaksstjärten överhuvudtaget. men det får det ju vara värt. lite prime med mor, syster, anders och syrrorna. myselipys. och silveranna givetvis! åh jag undrar så vad vi ska göra på kursen denna gång. spännande spännande. på jobbet går det bra också. varit lite stilla den här veckan vilket varit dödentråkigt. men igår och idag har jag hjälpt dame med varor så då har det flytit på himla bra. idag hade jag dessutom en fantastisk dam som handlade av mig. man blir på så bra humör av fina kunder. det där lilla extra pluset om dagarna. förresten har jag köpt två vårpresenter till mig; ett par öppna orangea skor och en finfin ring från glamour kollektionen. de senaste dagarna har sannas och mitt filmtema gått i julia roberts-film eller beck. bra blandning. och dessutom har jag blivit grötätare igen. efter ungefär 2 år utan gröt har jag åter igen fastnat i grötträsket. så nu är det frukost och middag. nom nom. imorgon ska jag upp 6, det är mitt jobbigaste den här veckan. och lite ont i magen. men det kan nog lite te ordna. nej, nu har jag ordbajsat nog. dags för ännu en beckfilm innan john B tittar in.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

och jag läängtar så efter dig. Det ska bli så mysigt att ses.

kram

2011-04-14 @ 17:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback