kickness

dagen idag började dåligt. det började regna på mig när jag var påväg till jobbet. väl framme var det ganska lugnt, tog alla varor och myste runt lite innan folket började strömma in. sen som en blixt från klar himmel fick jag världens feber! upp och ner gick den så jag skiftade mellan dödssvettningar och frossa ungefär 100 gånger på två timmar. tillslut fick jag be snällemäds (han heter egentligen mats, men danska är roligare..) att stå på home för mig så jag fick sätta mig och vila en stund på kantinen. jag var helt snurrig och spyfärdig. fräscht kan man ju tycka. men jag mådde verkligen röv. rent utsagt. drack vatten motvilligt (jag var inte alls intresserad av varken mat eller vatten då illamåendet stod mig upp i halsen, men blev snällt men bestämt tvingad av mina kära kollegor att JOO, drick nu evelina). efter det kändes det väl lite bättre. febern låg kvar men yrselet försvann nästan helt. men vad sker då? jomen huvudvärken dundrar in såklart. aj. många paracet senare fick jag även fason på den. då var det bara febern kvar. jag värderade många gånger att gå hem men valde att härda ut. de sista tre timmarna kändes som veckor. månader. år. eller, i allafall väldigt överdrivet långa timmar. men tillslut klarade jag att passera klockslaget 16 och fick då alltså gå hem. for hem och vilade i soffan ihop med ulle och vindruvor en timme. för att sen bege mig tillbaka till jobbet och kick-off.

där har vi alltså den väldigt humoristiska rubriken idag. sickness blandat med kickoff. jag är förjävla finurlig. hur som haver. vi började kickoffen med minst tusen pizzor från peppes. alla hungriga h&m-arbetare jublade glatt för det. nomnom. sen gick vi igenom alla höstens trender, och nu längtar jag bara till höst! massa lummiga färger, massa lager på lager, massa päls & skinn (fake för min del..), sköna varma material. väldigt inspirerande bilder helt enkelt. sen gick vi runt på alla avdelningarna och fick information om allt som komma skall. trender, kampanjer, lite småsaker om vad som säljer bäst och så vidare. alla var superfokuserade och duktiga. efter det fick vi quiz på allt som blivit sagt idag. vad vi faktiskt snappat upp och inte. helt okej spenderade övertidstimmar på jobbet helt enkelt. efter det for jag hem, och here i am now. jag sitter med mjuka byxor, tshirt, tröja, hoodie, två filtar, sockor och fryser! jag funderar starkt på om mössa inomhus är tillåtet. kanske jag kunde göra mig en liten turban av en sjal? jag är kall. fötterna börjar bli varma. men annars är jag kall. jag ser på hero och känner mig prutt. värderar att inte gå till jobbet imorgon och vara hemma och krya. men då jag ska ha planering med ingo angående min omgjöring nästa vecka (jag ska vara friställd hela veckan och göra om home all by myself! för ingo är på semester! fettskitcoolt!) borde jag ta mig i kragen och gå dit. ja, vi får väl se vad jag klarar av. om jag har ett möte med mina nya bästa vänner paracet och ibux innan ska det nog gå vägen. men ska sova dödenmånga timmar först tänker jag mig. hur som, väldigt glad att jag var på kick-offen ikväll. massa inspiration och lärdom! nu ska jag slumra till i soffan och försöka få tillbaka lite värme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback