lyckliga djur i lycksele

jag tänkte på det. djuren måste ju vara så glada som fångade djur kan vara när de bor i lycksele. det hör man ju på bara namnet att det har med lycka och lyx att göra. ja, så är det nog. här kommer en hel drös till av vildingdjur förresten innan barnens zoo-bilderna dyker upp. vi hann se på renar (riktiga norrlänska - inte vilda men ändå - renar!), min nästan-släkting älgen, någon form av oxe eller buffel som i profil påminner misstänkt mycket om min katt, rödräv, fjällräv i sommaroutfit (allt utom svansen som fortfarande var vit) och järven! han/hon/den/det var pytteliten men snabb. kom rusande emot oss så det var tur att det var ett staket emellan. de är inte så speciellt trevliga om jag fattat rätt..












Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

men vad är det där svarta djuret längst ner? Är det en varg?

2011-08-14 @ 19:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback