dagen utan datan

då jag igårkväll somnade i soffan runt 9 och sen sov där fram till kanske 4 imorse gjorde detta att då jag senare vaknade klockan 8 var jag pigg. wow! hela dagen på mig att göra grejer innan jag börjar jobba halv 4. alltså, till att börja med lästa jag en stund, läser en jättemysig bok om att ta vara på sina dagar och älska livet som heter tisdagarna med morrie. efter det vårdade jag ullevi som var tussig på magen och hade jättelånga - och kanske främst vassa -  klor. så nu är hon fin och sover upp och ner bredvid blomkrukan. efter det rensade jag ur min garderob på vinterkläder för att göra plats för sommarkläderna. himla skönt med ordning och reda i garderoben, plus hallen. bort med alla vitnerskor, bort med alla tjocka jackor. nu är våren här, och även om skön återigen kommer dyka upp (vilket som är ytterst troligt) tänker jag ha vårjacka och trotsa framöver. jag är så trött på osmidiga kläder. jaja, fick även rensat bort 3 stora påsar med saker jag inte längre vill ha, så ikväll kommer anna förbi och ser om det är något av detta som intresserar henne. resten tänker jag successivt försöka bli av med. det är ju ingen vits att ha en massa kläder liggandes som jag inte använder. även om mycket är fint så passar det helt enkelt inte mig i smaken längre. har även slängt lite handdukar och såna ting som börjar bli grå snarare än sin ursprungliga färg. sanna har tvättat bort fågelbajset på fönstrena. tror båda är i vårmodus och nu inväntar vi bara en egentligen värmen. idag ska jag bara jobba 4 timmar. ganska skönt då jag jobbat så mycket i det sista. även om dagarna på nya jobbet flyger förbi är det skönt med en kort dag då och då. well, egentligen hade jag inget speciellt att berätta utan ville mest informera om min effektiva dag. tänk så mycket man får gjort när man inte startar tvn eller datorn det första man gör. tror det ska bli en vana framöver..

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: cc

BÖH, jag som ville kolla. boooooh

2011-03-22 @ 22:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback