lovely lördag

jag vet inte vad som skett med mig. jag vaknar alltid otroligt tidigt nu förtiden. iofs är det ganska härlig då jag hinner med en hel massa grejer medan resten av vännerkretsen sover vidare eller jobbar. egentligen skulle jag jobba idag också, men tack vare att kristine ville ha ledigt nästa lördag och jag erbjöd mig så fick jag vara ledig idag, och det behövdes! har nu städat massvis här hemma. bland annat efter tacokaoset som infann sig i vårat kök sedan gårdagens tacokväll ihop med pojkarna & mimmi. grymt mysig kväll och trots att jag och sanna inte vann på med andra ord var kvällen inget annat än härlig. så efter städning (samtidigt som jag dansat runt till robyn & the ark sedan klockan 9) känner jag mig redo att gå ut i solen. ska försöka få liv i killarna på toftes gate för att sen åka upp till sannas jobb och möta henne då hon slutar. sen tänkte vi nog ta en promenad hem därifrån och sen börjar kvällens bravader. mimmi, johanna och kristine kommer över ikväll och vi ska göra egen sushi och fira Earth Hour (för den som missat vad detta är så är det en miljöaktion då hela världen under en timme stänger av elektrisiteten för att jorden ska få andas. mycket fint tycker jag). sen blir det säkert en liten utgång efteråt. imorgon är planen att ligga på takterassen hela dagen om vädret tillåter. ska köpa med mig lite picnic och bara kosa oss hela söndagen. tror det är en bra plan. annars en ullevi-update; hon har precis upptäckt blomjord och hur roligt det är. detta har resulterat i många osams-stunder och muttrande från min och sannas sida. men nu har vi funnit lösningen. vi flyttar växten från golvet till en plats hon inte når! det är i allafall en förskjutning på problemet tills hon lär sig hoppa lite högre. well, nu ska jag försöka styra upp den här dagen också.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

åh det låter nästan som att ha barn skrattar.. man ställer saker höägre och högre och tillslut så kan man flytta ner dem igen :)

2011-03-26 @ 16:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback