21.25

blyerts över hel fingrarna, ett positivt tecken på att jag fortfarande försöker vara kreativ. idag har jag tecknat och kladdat. samtidigt som vi sett på halv 8 hos mig och robinson. väldigt svenskt. sen på tal om det har vi haft allsång till tommy nilssons sköna pipa och nynnat med till marie fredriksson som sjöng text vi inte alls kunde. jag börjar få en mer och mer klar bild över hur min tomma sida ska bli. massvis med fåglar och lite småplock av det bästa. sedan jag kom hem idag har jag varit lugn och glad. men resten av dagen har varit ganska dyster. inga kunder på jobbet resulterade i två lata arbetare som lekte lekar med magneterna för att plocka ihop perfekta julkit att visa för kunderna senare. sen skulle egentligen jag och krisse ner till centrum och prova jeans men båda var sjukt omotiverade så vi for hem istället. men som sagt, väl hemma känns det bättre. ska snart koka några ägg till kvällsmat och fortsätta slötittandet på tv. sova lagom tidigt och försöka uträtta saker imorgon. jag börjar inte förrän halv 4 imorgon så tänkte mig en morgonopromenad. min halloween-outfit börjar ta form och jag är inte längre stressad över det. idag har jag även köpt presenter till mitt gudbarn (jag jag inte skrivit det redan så har bubba fått en fantastisk liten pojke - som kanske heter melker - som jag har äran att få vara gudmor till!) och hittat en potentiell julklapp till lillan. ulla är galnare än vanligt och river runt på golvet. jag bävar inför dagen vi ska flytta och golvet ska inspekteras av ägaren.. jag har sån lust att fotografera men finner inte riktigt inspirationen eller tiden till det. men rita, det gillar jag. och måla saker. måste försöka hitta tyg till min puff jag vill klä om. idag fick vi in 5 tavlor på jobbet på den bildsköna maja vik som precis släppt ny skiva (inte lyssnat på den ännå dock) och som vi ska promota på loves-avdelningen framöver. på tisdag är det maja vik-kväll och konstutställning däruppe i 4 etagen. bilderna väger 100kg styck och tre starka italienare bar upp dem för alla rulltrappor tidigare idag, då de var förstora för att gå in i hissen. heavy! julsakerna börjar ta plats inne på lagret och jag förvånar mig själv i vilken magiker jag är gällande att trolla fram plats som inte från början existerar. nöjdhetsnivån är hög just nu gällande prestationer på jobbet. hell yeah. uhm. nu ska jag rita lite mer. och kanske slå på en film. ja, det ska jag.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

men åh, är inte du rödis nu?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback