22.13

prutt och fisdag. omotiverande och låg dag. regn i luften och ludd i skallen. jobbet gick sakta men tack vare mädz flöt sista timmen på. ikea på tapeten men uteslutet i sista stund. ulla skriker och sover. igen. grease var den enda filmen som inte kändes flötig och jobbig. men väl påslagen är den skitdålig. och låtarna är långa och jobbiga. jag vet vad jag ska vara på halloween och hoppas inneligt att kjolen jag tenderar att ha är på everyday istället för trend. billigt är bäst. jag är omotiverad till allt idag. fast jag har skrivit ett brev. och ätit äckligt godis och fått ont i tänderna. jag är dålig på att skriva igen. och allt är bara stressat och pressat. utan anledning. och jag vill bara dra täcket över huvudet och sova tills det snöar ute. plocka fram vinter uniformen och trampa på knastersnö. hösten är för känslig för vad jag orkar just nu. och nej jag är inte deppig. egentligen. jag är klagig och jobbig och blöhö. massa tankar svävar runt och jag kan inte sätta fingret på vad det egentligen är. egentligen inget. tror jag. förändringar drar och sliter. som alla höstar. jag vill göra om hemma. jag vill ändra min vardag. jag vill ändra mitt hår. mitt utseende. mina kläder. byta jobb. byta vardag. byta alla filmer och all musik. simma. suck. jag är inte alls opepp. jag behöver ingen jävla berg-o-dalbana just nu. tack på förhand. hejdå.

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Hej,

du låter som mig fast mitt kommer i februari ungefär. Du har ändå kommit långt som ser vad som sker. Då vet du att det är så och att rastlösheten går över. Det är bara att hålla ut och göra saker som känns ok. Hösten är mys. Drick varm choklad och läs en bra bok. Strunta i massa "måsten". Vi älskar dig ändå Lala även om vi inte får brev just den här veckan. Kom ihåg det.

kram

2011-09-27 @ 08:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback