17.57 och jag är tillbaka

åter igen låter jag detta med blogg förfalla. jag har nog egentligen inte någon speciell anledning till det, bara kanske att jag inte gör så mycket? jag jobbar, jag äter, jag sover. ibland umgås jag med människor som ger mig lite extra energi och ibland är jag för mig själv. jag ser på massvis med film men sällan läser jag böcker eller lyssnar på musik. bara påväg till jobbet där telefon + spotify blivit min bff. nattfasonerna har försvunnit när jag inte längre umgås med kameran eller photoshop på senaste av kvällar. jag grubblar inte så mycket. jag är heller inte kär eller ens förälskad. jag bara är. mellanmjölk och filbunke. ungefär. ganska tråkigt kan man tycka. häromdagen kom en av de bästa hem från en lång resa. hon hade massa visioner och jag drack vin och lyssnade och lät mig inspireras av henne. så förhoppningsvis börjar konst och liknande sprudla på nytt nu igen.

den här helgen har jag varit hos mamma i västerhaninge. det var varit så himla bra, bäst. spelat spel, umgåts påriktigt (utan att ha tv på i bakgrunden), skjutit luftgevär, krupit in i en igloo, handlat billig mat att ta med till dyrt land, fått födelsedagsfirande + varit sjuk. det var längesen jag sov så mycket som jag gjort den här helgen. tio timmars sömn om nätterna ungefär och några extra på dagarna. tror jag var ganska slut utan att veta om det. och nu ska jag snart bege mig tillbaka till O-town. där börjar verkligheten igen. tror det ska gå bra. även om jag inte känner mig kry överhuvudtaget än. hade gärna varit kvar här en dag eller två till. men så fungerar det ju inte riktigt.

i min present, förresten, fick jag så fantastiskt mycket kärlek. fick brev från så många underbara personer som skrivit så fint om mig. verkligen ego-boost som man kan plocka fram dåliga dagar när man är ful och sämst. mycket mycket bra present måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback