inspiration - forts

idag när mamma kom hem hade hon köpt en present till mig från bokrean. det var en spanska-ordbok. detta gör alltså att jag har kommit ett steg framåt på min plan att lära mig lite spanska. tusentack till mor. nästa steg blir att besöka karlskoga-bibliotek för att låna lite ljudböcker. sen kan jag nog starta. hoppas jag även snubblar över en grammatikbok eller en gammal avdankad skol-övningsbok.

att ha ett extraprojekt vid sidan av ett vikariejobb är ganska nyttigt. jag har ju redan ett, som tillfredställer min kreativa sida när det gäller foto och design. men nu har jag alltså även planer på att skaffa mig lite nya språkkunnigheter. dessa extraprojekt vid sidan av är bra av flera anledningar. den första och viktigaste är att jag kanske inte blir en gammal tvspels-spelande soffpotatis alla dagar jag inte har jobb på skolan, utan istället ser till att lägga tiden på viktigare saker, som lärande. för om jag någon gång ska till den spanska rivieran räcker det inte att kunna säga "una cerveza por favor".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback