von Ankas lärling

jag är nog lite utav en såndär smygspender. jag är inte den som köper så dyra saker som andra människor höjer på ögonbrynen för, men heller inte den som är lik spara i lyckoslanten. jag är lite sådär hemlig spenderare. bevisen är utsprida lite här och var, men mest i rummet. det tillkommer nya saker hela tiden som jag egentligen inte behöver, men vill ha. hur ska jag någonsin komma iväg på någon resa om alla pengar helatiden rinner ifrån mig? nu är det dags att tighta budgeten igen. strikta regler och leva på studiepengar i princip. jag har inte så dyra nöjen egentligen, jag gillar bara att spendera. som den söta brickan som var i perfekt storlek till en frukost för en. eller röda skor som aldrig kommer ge skavsår som jag införskaffade tidigare idag. såna saker höjer livsglädjen en smula, men bara tillfälligt. kanske dags att sluta med impulsköpen och börja handla på pengar istället för på kort igen. då kunde pengarna räcka hurlänge som helst. jo. så får jag göra minsann. åt skogen med visakort. anyway. livsglädje finns i så många saker som är gratis, som gör att jag kan spara mina välförtjänta pluringar till viktigheter. som resan jag hela tiden längtar efter eller i allafall brädan som underhållning inför sommaren. hur som helst är det dags att ändra på vissa saker. dricka te och läsa böcker är billiga nöjen. och jag får helt enkelt sluta åka till ikea och ica maxi, för där blir jag bara sugen på att köpa saker i förebyggande syfte inför flytten om en miljard år. för flytta sker ju faktiskt inte än. det är så mycket annat som ska hända först. kanske måste skaffa ett mer välförtjänt jobb? sigh. det är så mycket nu. fast även om fallet är precis på det viset trivs jag med världen. fattig eller ej. slösaktig eller ej. trött varje dag eller kanske inte. så är det ett gott liv jag lever, och våren är påväg som en extra stämningshöjare. i like, i like alot, bäste nu vore om jag kunde skaffa en ruskigt bra playlist till mp3n och att länstrafiken kunde starta en ny tur Kga-Nora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback