små projekt, klipp och klister

jag kom precis fram till något. en självinsikt kan jag nog kalla det. jag storgillar pyssel. jag älskar att organisera. jag tycker om att ordna. just nu har jag ett antal påbörjade projekt som ligger och väntar på att bli fortsatta på. att bli färdiga. men inga ångestladdade saker inte. nej bara såna som är kul att fortsätta på, när jag väl har lust och inspiration. det är skönt. jag har ett halvklart fotoalbum med stora fina bilder på svart papper. jag får se till att fota mer och sen även framkalla allihop. jag har en alltmöjligtbok ihop med robert som har till syfte att bli lite klipp.klistra-skriva om minnen i. så vi kommer ihåg allt. alla uttryck vi använt genom tiderna. vad vi gjort tillsammans. bilder på oss. och så vidare. ganska mysigt att ha. det känns tryggt. sen har jag en bok som jag har döpt till "lilla festlighetsboken". där i skriver jag om just det; festligheter. eftersom jag började med den precis nyligen är den första festligheten som kommer upp julen 2007. just nu har jag börjat att skriva upp vilka julklappar jag ger till vilka. senare kommer jag säkert att skriva in vad jag fick och av vilka. för att komma ihåg. för att ha struktur på allt. jag gillar ordning, åh vad jag gillar ordning. och ändå har jag ett så o-organiserat jobb. men jag klarar kaos också, bara jag får organisera på hemmaplan. hur som helst. denna festlighetsboken. jag har stora förhoppningar om den. hoppas det håller i sig så jag inte helt plötsligt slutar. festligheter nummer två tippas bli nyårsafton. huah vad ska hända då? jag är sugen på maskerad. med tema. ett riktigt bra tema. jag hade ett för ett tag sedan, men det är long gone. det är därför jag skaffat denna bok. för att skriva ner såna snilleblixtar jag får ibland. och ha kvar dom när minnet bestämmer sig för att svika. jag gillar detta med organisering. egentligen skulle jag stormtrivas att få gå en hel dag på en stormarknad och ställa rätt saker som ligger fel. jag kommer alltid på mig själv med att lägga alla tablettaskar i ordning när jag väntar på min tur i kassan. haha. ett jobb där jag får fixa och göra snyggt. ett sånt skulle jag ha. inredare. det är något för mig. inredare/plan-idéskapare. det vore det perfekta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback