söndagkväll

efter en ganska go dag. utan stress, men hunnit det jag tänkt. faktiskt hade jag inte en enda lista skriven. har inte haft på hur länge som helst. vet inte vad det kommer sig, men det känns bra. minnet blir tränat då jag inte har en lapp att förlita mig på. dessutom kanske jag inte behöver vara så strikt och alltid komma ihåg allt. för detta mina vänner känns gott. hur som helst, det jag tänkte säga var, att efter en ganska go dag har jag slagit mig ner framför datorn. igen. tydligen har det varit strul tidigare idag, men inget jag märkt av då jag haft annat att göra hela dagen och faktiskt inte spenderat alls mycket tid vid datorn. istället har jag solat lite, nu börjar det bli en lagom färg. en gång till bara så blir det fint imorgon kväll. sen får jag vara solariefri någon månad, tills nästa big event. jag har hunnit till mamma och hämtat klänningen som ska bäras imorgon kväll, och alla tillbehör. jag har provat allt tillsammans och blivit lycklig då det passade perfekt ihop. jag har pratat i lite telefon titt som tätt. jag har varit i krhamn och lyckades hitta tre förvaringsboxar som jag tog med mig hem. dessutom lite naturgodis och 10 banama-glassar. anledningen heter extrapris. köp tio glassar för tjugo spänn. haha vilket klipp, det är en av mina absoluta favoriter nämligen. fryst banan i mitten, sen bananglass och yttersta lagret är choklad. kan inte bli mycket godare än så. så alltså, de här boxarna jag skaffade, de gjorde att jag kunde fullfälja dagens uppdrag. huvuduppdraget att rensa lite. så nu har jag packat ner alla mina glas, skålar, handdukar, krims och krams i lådor istället för att de ska ligga och skava i garderoben. jag organiserade mina flytta-hemifrån-saker alltså. sen till min stora besvikelse märkte jag att de inte fick plats under sängen. suck. så nu får jag försöka hitta på någon toppidé var jag kan förvara dessa. pappa föreslog källaren. jag funderar. kanske. bara det inte blir fuktskadat. men det är ju lock på? ja, jag får se. idag skriver jag sådär fruktansvärt jobbigt igen ni vet, då när jag vägrar använda mig utav styckeindelning utan bara skriver på av bara farten. det fick bli så. det är ju trots allt bara söndagkväll. jag sitter på mitt rum. tända ljus och släkt i tak. kinderna är fortfarande varma efter promenaden hem från stan och snart kanske jag får besök.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback