sorg

det är med sorg i hjärtat jag inser att det där vackra vintervädret jag beundrat i några dagar nu redan försvunnit bort i en mittimellanvarm gägga. suck tänker jag, bara suck, jag som hoppades och åter hoppades att det skulle håla sig till lördagen, så även en working lady som jag, kunde få chansen att föreviga med lite foton. då man arbetar alla dygnets ljusa timmar är det med sorg i hjärtat jag inser att, nej fan, det här håller inte.

men som vanligt efter att ha insett detta tar jag mig ändå i kragen. jag kränger på mig mina vinterstövlar, jacka, halsduk, mössa och gärna vantar. påpälsad vandrar jag iväg till jobbet, eller i allafall till bilen som tar mig till jobbet. väl där har jag ganska trevlgit trots allt. men jag kan inte annat än fundera över hur det vore att vinna en massa stålar. tänk så skönt. att äntligen få använda dagarna som jag vill. uppleva. suck. snart är det jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback