still going strong

förkylningen alltså. den håller i sig och efter en ganska så sömnlös helg i nora är jag hemma igen. har försökt att vila men det går helt enkelt inte att sova med en täppt näsa. andas med näsan går inte, och andas jag med munnen blir jag alldeles torr och det gör att jag inte kan somna ordentligt. jag har missbrukat både papper och nässpray både fredag och lördag utan förbättring. jag har avstått alla trevliga saker jag planerat under helgen för att ligga i en säng och gnälla och försöka bli bättre.

en sak som är bra med att vara sjuk är att bli omhändertagen lite extra. och tur är väl det, att jag hade en alldeles underbar karl som gjorde det för mig. vi har kollat på film och legat under filtar hela helgen. för att inte glömma druckit honungsvatten, vilket jag planerar att fortsätta göra tills jag blir frisk. det i kombination med långa varma duschar som förhoppningsvis stätter fart på näsan igen kanske förkortar denna förbannade förkylning så jag är fit for fight att jobba på tisdag. för från och med torsdag börjar jag på helschema i två veckor framåt. och då går det inte att ligga hemma och gny inte. nej, då är det bara att bita i det sura äpplet och gå till jobbet.

hur som helst. åkte hem från nora tidigt idag. har gjort lite mat. ska strax börja med det traditionella julbrevet och efter det en välförtjänt varm dusch. packa alla nödvändigheter och sen fara till mor. väl där väntar en av mina favoritsysselsättningar; att slå in en massa julklappar. efter fredagens örebrovisit har jag nämligen ett antal klappar att förpacka i färgglada, glansiga papper. alla klappar till far är klara. robi är på god väl. mamma har jag planerna klara men lillan ligger sist i år. men sthlm väntar nästa helg så jag hittar nog en heldel där. thats foh sho.

nej. lite honungsvatten på detta. förhoppningsvis går det att göra något åt denna gråa risiga söndag ändå.

kärlek lovelings
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback