back to work

efter att ha varit ledig i ungefär 3 veckors tid ska det idag bli skönt att komma tillbaka till jobbet. egentligen har jag ju heller inte varit ledig, utan det har varit för o-lediga och friska ordinariepersonal helt enkelt. men nu är det dags, nu är det sommaröppna-fritids som drar igång och massa nya barn att lära känna. tror att det kommer bli riktigt mysigt, och dagen till ära är solig och varm. det är inte bara nya barn förresten, ny personal också. två kända, resten nya. det kommer resultera i en viss trygghet hos mig och mitt beteende, och nog också att jag kommer vara mer social med de nya än jag brukar. i hope.

hur som helst. veckan som varit har innehållit en heldel tumult. arvikafestival, camping, bilsovning och endel gägga och öl. humöret har varit upp och ner liksom vädret. och endel bra band har jag sett. ett par var till och med riktigt bra. och nu i efterhand när man kommer hem kan jag inte säga annat än att jag uppskattar att ha en dusch och en toalett i mitt hem. och ett eget rum, där man kan vara själv. men även om faktum är att jag har valjmöjligheten att vara själv nu, så är det en tomhet som dröjer kvar såfort min dearest åker ifrån mig. vi kan bli trötta på varandra, och reta ihjäl oss, men när det väl kommer till kritan är det ju han som jag vill vara med. det är så.

dags att packa ihop vad jag behöver för dagen, vi hade ingen frukt hemma, det var synd. däremot ska jag inte glömma mina precious inneskor idag. dom glömms för ofta, och det blir bara jobbigt och lortiga strumpor då.

ciao darlings.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback