att ha en underbar helg

helgen, som så många andra helger, spenderades ganska vanligt. vi tog våra promenader, såg våra filmer och vi ungicks med varandra. det ovanliga med denna helg är att ju närmare vinter och ju mer rusk det är ute, desto mysigare blir det. som jag tjatat om tidigare är jag ju vanligtvis en sommarmänniska. men just denna höst har det övergått, och jag älskar höst, vinter, regn, slask och gråa dagar mer än allt annat. det bjuder på fina promenader, bra fototillfällen, tjocka sköna kläder och mysiga innedagar. den här helgen har varit upp och ner. från bitterhet enda ut i tåspetsarna till sprudlande lycka och sprallighet. tur att det gick från det ena till det andra. det var lite low i starten, men allt med att tiden gick blev det bara bra. jag kan inget annat än gilla att umgås med människor jag älskar. denna helg har det inkluderat robi, pappa, lillan och decco. om vartannat. när den ena är hemma är den andra borta och så vidare, men just dessa människor har jag spenderat en go helg tillsammans med. och vi använda burken för första gången. den hemliga idéburken. det gillades. och more to come. tyvärr fick vi avvika från ett burk-uppdrag, i brist på rekvisita, men det kommer en annan gång. it sure does. måste komma ihåg att införskaffa endel, ha det liggandes, inför kommande dragningar. nu, efter en packning, en flytt, en hämtning och ett hejdå sitter jag hopkrupen i soffan. jag vet, not the best place to be med min arm. damn jag borde sitta vid ett skrivbord, eller i allafall ett bord, hur som helst inte en soffa som är degig. men även om så är fallet, så sitter jag ändå här i soffan, och mår ganska gott för tillfället. även om armen strejkar då och då. jag sitter här och har precis sett en film på trean. jag sitter här och har nyligen druckit upp mitt lokavatten. jag sitter här och småpratar med mina kära i den där lilla sociala boxen på skärmen. jag sitter här och längtar efter lön, då jag sett en miljon nya snyggheter jag vill köpa. där sitter jag. mitt i soffan och gottar mig. en söndagskväll mitt i november. och snart, snart, kommer nog snön tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, tack - jag blir alldeles rörd!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback