cläppz



idag hamnade tre ny inslagna klappar i min provisoriska julklappssäck. en till far och två till mor. damn jag är effektivare än kanske hundra hundar (ja, för hundar är kanske den bästa jämförelsen som går att anävnda - i de allra flesta lägen). dessutom har jag en massa att checka av på checklistan snart. såfort lite pengar ramlar in för november månad kan den riktiga jakten börja. jag måste hitta något att fylla mina små införskaffade giftbags med också. får ej glömmas. en egen note till mig själv här alltså. om jag ändå kunde klara mig utan mitt lapp-komihåg-system. men jag vågar inte lita på att alltid komma ihåg allt jag vill. kanske får träna mitt minne med steg-för-steg metoden. strunta i att skriva upp En sak på listan till en början, och se om jag kommer ihåg den. en övning och jobbig träning för hjärnan. men säkerligen nyttig, för just nu, seriously, är min hjärna som mos. den behöver knappt lagra alls, för allt finns på komihåglappar här och var. på anteckningsblocket på datorn, eller på små lappar som ligger runt om i mitt rum. todolistor som de så fint heter. anyway. nedräkningen pågår, men just nu är det inte the big final nedräkning jag menar. utan bara den till på tisdag, då lönen droppar in och jag som sagt kan börja på riktigt. ut och armbåga mig fram till det jag vill ha. great. och jag längtar, jag längtar som bara den till julafton just i år. i år är det speciellt. extra mysigt. en tillökning i familjen. en käraste vän. en vapendragare och en raring nära hjärtat. eller snarare en som fyller upp det helt och hållet. vi kommer få en fin jul ihop bobby.

all my love
lalu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback