det där med affärssinne

hur ska jag veta vad som är rätt att göra i detta fall? just nu funderar jag på att ringa, men väntar hela tiden då det faktiskt var han som sa att "jag hör av mig om ett tag". hur långt är ett tag? när man är ivrig och vill dra igång något känns ett tag som att en vecka är lagom. nu har det snart gått två och inget svar. är intresset utdött från hans sida, eller är det helt enkelt så att jag missuppfattat och det är han som sitter och väntar på att jag ska ringa? kanske borde jag visa framfötterna och ringa och berätta om mina förslag och idéer och se om han nappar. eller ska jag vänta, på samtalat han sa skulle komma om "ett tag"? det är han som är kund, som ska vända sig till mig. men samtidigt känns det som att jag måste visa intresse, annars kanske han kollar vidare efter någon annan. det vore dumt, jag har ju faktiskt redan fixat med lokal och allt. jag har kollat runt, jag har funderat och jag har ordnat. tråkigt om det inte blir mer än så, tråkigt om jag inte får detta. ärligt talat är det ju detta jag brinner för. jobbet i all ära, men jag saknar kreativiteten och rena kläder utan prickigkorv på. i do. jag vill ha ett jobb där man varje dag ska vara ordning och redo att möta kunder eller liknande. med bra kläder och fint hår. inte behöva välja kläder efter jobbdagen. som jag gör nu. jag skulle aldrig i mitt liv kunna tänka mig att ta på mig något jag är rädd om när jag går till jobbet. för även om det inte blir direkt kladdigt så känns det bara smutsigt att ha fina kläder på jobbet. barn kladdar, så är det ju bara. men hur som helst, tillbaka till han som aldrig ringer. vad bör jag göra i detta fallet? jag skulle ju vilja att mitt namn börjar gå runt lite nu. och det rycker i mig från olika håll. kanske kan det börja gå runt lite, bara lite, som en hobby och fritidsintresse? visst vore det bra. nu är det strax lunch. och jag överväger fortfarande att ringa. men jag vet inte. om Jag ringer måste Jag ha mycket att säga och Jag ska vara framåt. förvisso har jag printat ner lite punkter som jag vill ta upp. lite frågor jag vill ställa och lite förslag jag vill lägga. men det svåra just nu är bara att lyfta luren och slå det tiosiffriga numret. jag samlar lugn och mod nu.

to be continued..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback