sjuk

bra start på dagen. jag vaknade av att jag inte kunde andas för att näsan var fullproppad med något. trodde först at tjag höll på att drunkna i min egen kudde, men så var inte fallet. gick in i badrummet för att nyvaket kolla läget på vad som var på gång. ser till min fasa att jag är en morgonmumie med en rejäl förklning. skönt att jag tackade nej till att jobba idag. skönt. efter att ha freshat upp så mycket jag kunde precis just då, och efter att ha druckit mängder med honungsvatten (jag har ju fått för mig att det är viktigt med honung i halsen när den har ont) hoppas jag på bättring framåt dagen. för nu, om ungefär två timmar, ska jag bege mig iväg och hämta lillasyster på skolan. så komigen evelina, dags att tagga till lite. har en hel dag full med shopping framför mig. då kan jag inte gå runt som morgonmumien och snörvla. det vinner jag ingenting på. jag har ju världens pläns att vara superwoman idag och hinna allt på listan. (suck, mina förbannade listor som alltid ska vara överprestationer) hur som helst. en mugg till med honungsvatten, lite ta-bort-den-sjuka-looken, gå och hämta bilen och få frisk luft på köpet, sen är jag good to go! och det regnar inte idag. se på fan!

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback