tiotimmars

nu äntligen har jag landat efter mitt tiotimmarspass, min halvpromenad hem (halv eftersom att pappa plockade upp mig på vägen), kvällsmat, lite planering inför nästa veckas bildlektion samt ombyte till mjukaste kläderna jag äger. det regnar ute. det regnar mycket nu. så den snö som faktiskt hunnit dala ner, kommer vara som börtglömd imorgon. och det som kommer finnas kvar är isgata var än man ser. suck. jag som var helt okej med att snön var här. julstämningen känns ju påriktigt då. inget slask och snöblandat regn. och ingen is på vägarna. suck. hur som helst. vädret behöver jag inte oroa mig för förrän imorgon. då är det time att tampas med vägarna igen. tills dess ska jag bara kura under min filt, känna lukten av mina doftljus som påminner om sommaren, duscha varmt och länge, leta lite julklappar och slutligen somna lagom sent. imorgon börjar jag inte förrän 14. så då går kvällen idag att uttnyttja till fullo.

på tal om något helt annat har jag nog fastnat i det här med att läsa andras bloggar. det har aldrig varit speciellt fashinerande förut. bara de jag verkligen känner. men nu, nu har även jag några favoriter på bloggtoppen. samt en och annan kändisblogg då och då. haha. det är nästan så jag går och väntar på att "åh, hoppas den där uppdaterar med några nya bilder snart" eller "ny var det faktiskt ett par timmarsen det kom upp något nytt". sick. men hur som helst. det är kul att läsa om andras vardag, så är det bara. och är man en duktig skribent som skriver med en gnutta humor så fångas mitt intresse på direkten.

nu är det nog time för mig att ta den där varma långa duschen. en sån där extra, som behövs en dag som är kall som is. en som inkluderar hårinpackning och olja. så får det bli. synd att jag inte har ett badkar idag, det hade varit topp. kanske får nöja mig med en långdusch. och sen fixa en kanna te (ja, en kanna, för jag älskart) till mig också. det kan helt klart göra min kväll. kanske även ett sånt där gott fotbad som jag inte tar allt för ofta. snarare tvärt om. men fötterna måste man vara rädd om. och jag försöker så gott jag bara kan.

dagens vräka-ur-mig-allt-jag-tänker. great

later lovebirds
luv lala

Kommentarer
Postat av: Anna

Mm, verkligen härlig surprise.. Vilken jävla katt bajsar under täcket?! Suck. Hon sover i garderoben i natt alltså..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback