tisdag - start

dagen idag har några få punkter att prick av på listan. några har jag redan hunnit med. så den härliga känslan av nöjdhet hänger fortfarande kvar. fyra är avprickade, redan! wei jag är morgoneffektiv. dessutom har jag hunnit att pyssla om mig endel på morgonen också. såndär lyx man inte alltid hinner. fixat med naglar och fötter bland annat. åh, det är så härligt med fräscha fötter.

alldeles strax är det time för mig att bege mig till farmor och farfar för att luncha ihop med dom. det blir alltid extra gott när jag kommer dit. och med tanke på att jag egentligen bara hade tänkt att äta två mackor och dricka lite te innan jobbet så är det perfekt. efter mat och jobb ska jag göra några ärenden på stan. införskaffa julaftons-outfit-tillbehör. vi får se hur det går på min jakt. jag har en exakt bild på vad jag vill ha. vilket gör det hela mycket svårare. inga kompromisser. no mercy. kanske svänger jag även förbi någonstans och fixar mig lite hårfärg redan nu, så jag har det klappat och klart när julhelgerna börjar närman sig. ska försöka exprementera fram något bra, var det tänkt.

jag hade planer på att träffa thompi idag också, för det hade varit en bra dag, mycket tid mellan jobbet och läggdags. men det passade sig inte idag, tyvärr. jag ser fram emot torsdag. det var längesen sist. gamle thompi. istället ska jag - efter stanrundan - ta en mittimellanpromenad (och till er som inte vet vad just en sådan promenad är så kan jag förklara det såhär: en lång promenad, men inte så lång att det tar hela kvällen. en promenad i lagom takt, så jag inte behöver ha mjukbyxor, det ska inte bli något träningspass, men en promenad för att få lite frisk luft och bli aningen piggare). sen, om det finns tid, ska jag sola, hör och häpna! det var ages ago. men nu vill jag inte vara den där gamla blekfisen som jag jag i själen. idag är det dags att börja bygga upp vinterns fakefärg.

efter dessa få och enkla punkter kommer jag vara nöjd för idag. då kan jag gå hem igen, kanske krypa ner under en filt och läsa om hon den där kloka kvinnan under afrikas starka sol.

bye lovelings
luv lala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback