update

jag har tre saker att uppdatera om idag.
för det första har vi mina löften, som jag märkligt nog håller riktigt riktigt bra. 3 av 4 är just nu igång ordentligt. och nu behöver bara den sista kämpa sig över gränsen så är det klart sen. den sista har jag faktiskt gjort idag redan. dagliga motionen. gånger två. kanske snart tre. oh vad jag kan.

uppdatering nummer två gäller mina julklappar. jag har en helt färdig. inslagen och stoppad i min julklappspåse av papp. jag gillar att hamstra på mig. och lägga allt på ett och samma ställe så det ser mycket ut. till pappa är det så gott som klart. någon liten småsak till bara, sen är hans kit färdigt. inte inköpt, men bestämt. till robi har jag en heldel saker klart. och more to come. men behöver något sånt där lite extra. jag kommer på något. tiden är inte knapp, än. lillen ska få lyxmat. paté och allt vad det heter. för snoffskattmat är nog mest uppskattat av honom på jul. leksaker är onödigt, för han leker i allafall helst med skohornet eller trumpinnen. sen har vi mami, det står väldigt stilla på just den punkten. men jag brukar alltid komma på något bra sådär fram på slutet. jag måste ta en trip in till örebro snart känner jag. i allafall för att hämta lite inspiration, då pengarna knappt finns just nu. sist men inte minst ska jag köpa till lillan. hon ä svårast av allt detta år. det bruka alltid vara tvärt om. men just i år har jag inte sådär klockrena presenter. men det kommer väl också kanske. hoppas jag. det är dessa fem som jag köper till främst. sen är det givetvis lite släkt här och där som ska få en och annan present. men dessa är de viktigaste, de jag faktiskt firar ihop med. mysigt med första julen ihop med bobby också. och vi kommer att ha en great time, im sure.

för det tredje, på uppdateringsfronten det vill säga har jag gjort en massa på todolisten. dessutom hunnit lägga till fler saker som jag kom på, och även hunnit dessa. inga fotogrejer är klara, men det är helt enkelt bara för att de inte kommit med posten än. svårt att göra något då. men ny bloggdesign har jag hunnit, jag har skrivit brev och postat idag, jag har promenerat, jag har storstädat mitt rum från topp till tå och nu strax kan jag även kryssa dusch, fix och färga ögonbryn. wei. idag är en fixarns dag, i can tell.

nu ska jag duscha och fixa. sen väntar en eftermiddag ihop med lillan. vi ska laga mat ihop och jag ska hjälpa henne att plugga lite. kanske hinna med en film ikväll också, eller så.


ciao lovebirds

/lalu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback