rainy day

image49

Regn. det som de allra flera människor förknippar med höst och depression, och som även jag brukar ogilla. förrutom idag. idag förknippar jag regn med långpromand och varma kläder, rykande hett te, film och tända ljus. ett perfekt sätt att avsluta en perfekt helg helt enkelt. det var kallt ute nyss när vi begav oss ut för att gå, regnet hade inte börjat än men det låg i luften. och vi hade inte kommit längre än till berraburras så började det regna. planen var egentligen att fota till en kul tävling jag hittat, men det fick vänta till en annan gång. istället fick vi börja styra kosan hemåt. till värmen. fast vi tog små omvägar, för att regnpromenader är ganska mysiga. och frisk luft behövdes. väl hemma är jag lite småfrusen. men starx är det mat, och sen film och tända ljus. jag hoppas även på te med honung. synd bara att helgen inte är längre. men bitterheten har inte funnits denna helg. i allafall inte att helgen är förkort. det enda som är bittert är att livet tycks stå ganska stilla för mig, och alla runt om rör sig hela tiden. men tack vare robibaby kom jag på andra tankar även denna gång och spenderade helgen med att bara mysa, ta det lugnt, och ta hand om mig och oss. jag bara älskar oktober. det enda jag vill ändra på just nu är att ha längre ledigt, inte pågrund av att jag inte vill jobba, utan för att ledigt är så himla skönt. ha flera dagar som denna på rad vore en dream come true just nu. och burken är klar. vi har börjat, och det är riktigt bra. även om vi inte behövt använda den än, så är den påbörjad. vi är ganska kloka, när allt kommer omkring.


cheers och take the best of cares.

love/lalu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback