soft like a baby's bum

jag har precis duschat, och använt mina nyinköpta hudprylar som resulterade i att mitt skin är lent, mjukt och luktar lavendel. prisa natusan babyoil och apotekets egna. just luv it. så nu är jag sådär lagom go i kroppen efter aromaoljans verkan. jag har utfört kvällens dagliga dos av situps som är ett av fyra moment jag försöker följa så bra jag bara kan, just detta har jag lyckats bäst med, på delad förstaplats. duktiga jag. de andra momenten, att börja läsa mer böcker (för jag vill vara super intellektuell och ha läst alla häftiga böcker som disskuteras), att bara äta/dricka sött på helger och att motionera varje dag förrutom om det regnar, då pallar jag inte, är mina mål, som är rimliga, och som utökas och blir bättre ungefär hela tiden. hur som helst, detta med sött har varit ganska diffust för mig. det kan blir sådär att när helgen kommer får jag proppa. men det är ju inte riktigt det som är meningen. visste inte hur jag skulle lösa det. men då är det tur att jag har robert som kom med en briljant idé. vi sätter en pengagräns. som när man var liten och skulle till godisaffären. jättebra. så nu har vi bestämt att vi tillsammans får handla för max 80 kr på en helg. det ska inkludera allt från chips till glass eller läsk - fredag lördag söndag. en bra gräns, som eventuellt kommer sänkas med tiden. nu är det bannemig allvar. jag är lite tvärtommänniska när det kommer till viktökning/minskning. hösten är min tid för handling, medan andra hamstrar på sig inför vintern med några extra kilon, och tvärt om på våren. men nu är det alltså dags för mig. detta ska gå bra, och med lite hjälp kanske även gallant. jag har viljestyrka så det räcker och blir över. och frukt och grönsaker är mina bästa vänner just nu. helgen kommer bli ganska nyttig trots godistillstånd, dessutom kommer jag förhoppningsvis hinna endel. robert ska hjälpa mig upp med mina hyllor som stått och väntat på att få bli uppsatta i flera veckor nu. och idag införskaffade jag mig en massa fina ramar som ska pryda hyllorna. nu är det bara time att framkalla lite pix som passar in. måste fundera vilka det blir. men det ska vara 5, i allafall. det är kvällens todo. att skicka in bilder. ja det är det ju. idag är jag dessutom mindre bitter, för idag är jag mjuk som en baby och luktar varm lavendel.

au revoir honeys
/lalu

Kommentarer
Postat av: rob

värst vad jag heter robert nu för tiden ^^
du är duktig. imorrn köper vi godis och gott för 80kr haha.

2007-11-01 @ 16:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback