sjuk, beroende och rastlös. MEN på bättringsväg

jag besitter ett beroendehandikapp, upptäckte jag idag. då ingenting är förändrat ännu angående mitt välmående har jag varit hemma, sjuk, även idag. jag har underhållit mig själv med att dricka upp en hel kanna te, själv. jag har läst min bok som det nu bara är två kortakorta kapitel kvar (åh jag vill aldrig att den ska ta slut egentligen) så jag ska spara dem in i det sista. men då min rastlöshet börjar nå sin formtopp ungefär nu blir nog boken lidande för det. jag har dessutom sett en film. en lättsam härlig svensk film, se upp för dårarna hette den visst. jag gillade den, lagom behjärtansvärd för en dag som denna. nu till mitt nyupptäckte handikapp.. då jag startade datorn för att fördriva ännu några timmar av denna sjuklingsvardag insåg jag att dagen kommer kanske bli extra lång. min bästa, mest beroendeframkallande och tidsstjälande sida är under hela dagen lagd på is. ny server är på gång och alla konton ska flyttas. helt plötsligt fanns det inget att göra på datorn. vad gör man utan bilddagboken. där spenderar jag alltid tid när jag sitter vid datorn. och nu när det inte är upp märker jag verkligen hur stor plats det tar för mig. jag har gjort saker på min att-göra-lista (som jag förövrigt ska döpa om till min tips-lista i hopp om att den inte blir lika stressframkallande då) som jag säkert hade struntat i att göra om bd varit ett alternativ för dagen. istället har jag tagit extra hand om mig själv. jag har fixat naglar, gjort hårinpackning, ansiktsmask och ögonbryn. istället för att ha en jag-är-så-sjuk-dag idag, försöker jag skapa tillfrisknads-dagen. jag tror att man som människa inte mår bra utav att sjunka in i sjukan. visst, man ska ta det lugnt. men det behöver inte betyda att man inte kan hålla sig fresh. jag brukar känna mig friskare när man tagit en dusch och fått på mig lite vanliga kläder istället för de där mjukisbyxorna som är så sköna men som faktiskt efter två dagar mot en sjuk kropp börjar kännas sunkiga. så, då mitt beroendehandikapp inte får stjäla någon tid ifrån mig idag tänker jag focusera på att friskna. försöka äta mat, vilket  varit svårt nu i ett par dagar. dessutom gå ut, ta en promenad, om så bara en kort, men mest för att få frisk luft och lite sol. och sedan imorgon klockan 14 vara fit for fight för jobbet. beroendehandikappet kan vänta tills imorgon. för trots att det kan kännas skönt att slippa det för en dag, är ett faktum att jag gillar att sjunka ner i soffan efter en dags arbete och snoka runt vad resten av världen gjort idag.

cheers raringar.
lalu (för första gången en underskrift)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback