helgunderhållning

jag har fått in en ny god vana. morgonpromenader! tyvärr kommer vanan brytas när denna veckan är slut. orkar inte gå upp 3 timmar tidigare när jag börjar jobba 8, än mindre när jag börjar jobba 6, bara för att ta en morgonpromenad. men nu när jag börjar 12 är det primaballerina. upp, fixa lite, ut och gå, hem, käka frukost, fixa lite till, grejsa lite också kanske. sen jobba. så perfa. men nästa vecka får jag helt enkelt ha andra rutiner. prome efter jobbet perhaps? så får det bli. ska försöka skaffa mig några priomenadvänner också så robert slipper följa med vareviga gång jag tjatar. det ska jag. har några hurtingar på jobbet som säkert vandrar byn runt med mig. jag hoppas vidare hur som helst.

vi har lite kul planer inför helgen förresten. på fredagen ska vi ju (om jag inte minns helt fel så har jag nämnt det innan? annars gör jag det nu hur som helst) på manpowers årsfest och få lite gott käk och sådär. sen blir det kanske utgång på byn, jag vet inte riktigt än. det märks. lördagen SKA vi grilla, för jag struntar i att vädret lovat dåligare väder. jag hoppas att det är skitsnack och att det är strålande solsken hela dagen och fin solnedgång över vattnet på kvällen när vi grillar. punkt! men det ska bli kul, om nu vädret håller sig som jag säger. det blir jag, robert och några från jobbet. kanon ju. jag menar, vi träffar ju dom bara 8 timmar om dagen trots allt. varför inte spendera helgen ihop också? haha. jag gillar dom. helhärliga människor från överallt. men fasligt många från götet faktiskt. jag som älskar dialekten bara njuter.

nu ska jag sova, ögonlocken håller på att korka igen. jag känner mig lite som kalle anka som sätter tandpetare mellan locken för att hålla dom uppe. och sen går det inte ändå. ungefär så känns det. fast jag har inte ens några tandpetare. faktum är att jag skriver och blundar at this moment. nej, men nästa. hum, sova var det ja. jag hade några uppmaningar förut som jag tänkte förmedla, men har tydligen tappar bort dom i all min trötthet. kanske återkommer, kanske inte.

kärlek,
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Låter som en kul helg. Själv har jag blivit bjuden på 69 års kalas på skolan på tisdagkväll tre elever som fyller/fyllt år. De ska ha tårtkalas och alla som vill komma får betala 20 kronor och sedan ska det bli lekar osv. Jag tror jag ska måla varsin pusspinne till dem i present.

2008-04-24 @ 16:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback