sverige visit

nu efter ett långt datauppehåll återvänder jag. idag är jag dödstrött. punkt. haha vilken tråkig mening, jag som är bäst på att skriva alldeles för långa och o-korrekta meningar vanligtvis. den där var ganska kort och konsist. hur som helst, så är fallet. började jobba 6 imorse och var en mumie fram till ungefär 9-10. då var det helt plötsligt bara halva arbetsdagen kvar. härligt. och nu, efter några fler timmars slit hemma, har jag slagit mig ner för att uppdatera lite grann här. sen ska jag och robert belöna oss med lite farmorpaj och las vegas. det blir fint det.

helgen spenderades i sverige, för er som missat det, och det var ruskigt härligt. jag trivs hur bra som helst här, men jag älskar ju hemma. som sagt. först blev det en kväll ihop med mamma och lillan. jättemysigt med fika och sådär. lördagen började jättetidigt med uthämtning av nya kläder och sen en trip in till örebro för att hinna träffa så många kära som möjligt. jag hann med tre utan att behöva känna mig speciellt stressad. lite fika och sånt mys. tack darlings, det uppskattades även om det blev en kortis sådär.

kvällen spenderades först ihop med pappa och lillan. jag fick favoköttfärssåsen. gah, det godaste jag vet ungefär. sen hängde jag med jennifer på ferre. det var himla trevligt. först var vi ett par damer och hängde en stund. sen vidare till ännu mer folk. där blev jag lagom vilsen först. och bubba som var på sitt bästa rajhumör försvann i mängden. som tur var träffade jag emma, som var lika vilsen som jag, och däär hade jag hittat min dam för kvällen. haha. en riktigt go kväll och tusen tack till bubba och emma främst för riktigt trevlig kväll. jag gillar er. massur.

söndagen blev i släktens tecken. träffa familj, träffa farmor och farfar. det var välbehövligt efter en hård lördagskväll. sen bar det av till sande igen, efter ett stopp hos mamma på spenatsoppa. tillbaka till sandefjord gick snabbt. jag var trött som få, men det gick bra att köra sålängej ag hade hög musik och kunde sjunga med. när vi började lyssna på ges efter ett tag kändes det lite överdrivet dock. jag kände igen låtarna, fast jag itne hört dem sen jag var nio. haha. härligheten.

nu har vi jättefull frys och kyl förresten. fick med mig bullar, kött och quornfärssås, paj, plättar, risgrynspudding och gaaah. så himla mycket gott. dessutom blev vi erbjudna att även ta med god spenat, men den skulle inte få plats i våran frys, så det var tur att vi itne tog med den. fast synd, för det är ju så gott. huah, nu ringde larmet (brutalt för en timer, men kom inte på det rätta ordet bara) för nu är pajen färdig. så nu blir det till att spise.

kärlek,
lala

Kommentarer
Postat av: betty

äter du kött?

Postat av: Mamma Anna

Det var så himla mysigt att ha dig hemma. Vi ses snart igen det är ju itne så långt till 24 maj .. *peppar mig själv*

du är så älskad!

kram
Mamma

2008-04-16 @ 14:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback