all day long

fick bli en promenad till cassandra idag. en lagom lång som jag gick på rekordtid. kändes skönt att traska på i bra takt även om jag inte var ute för att jobbpromenera så var det skönt att inte slögå (visserligen gör jag sällan det, men ändå, jag hade bra takt helt enkelt) väl där landade jag in några få minuter innan jag tog med kvinnan ut på bravader. eller tvärt om. hur som helst hamnade vi på stadens sånt där idealcafé och träffade massa människor där som jag inte känner. och en av dom följde med oss hem, får vi behålla henne? nej, men vi två, plus en dam till gick och köpte gotteri va, och sen satt vi utanför bregårdsskolan i timmar och pratade strunt och viktigheter om vartannat. blev en skön eftermiddag. och direkt då jag kom hem kände jag att jag ville göra något mer, så tog ytterligare en liten promenad ner till kusinvitamin och har sen suttit hos henne hela kvällen fram tills nyss, kanske 1, då pappa hämtade mig efter jobbet. åh. älskade sötaste kusin. jag tycker så mycket om dig! och dom snorkiga knäppa (men åh så söta) hundarna du har.

nu är jag hemma igen alltså. och det var lite läskigt. deco var snurrig och helt spattig när vi hämtade in honom. kollade oroligt omkring sig och kunde inte koppla av ens lite lite. hade säkert hänt något jobbigt för honom ute idag. åh, jag bara önskade att han kunde berätta för mig vad som hänt honom. inte alltid bara för att om det är något jobbigt. utan även för att det vore så kul att ha en konversation med honom. tror han är klok, men ganska tuff i sin image. att få höra om hans spännande dagar och slappa stunder som vilken annan person som helst jag tycker om vore mitt ultimata. nu är han i allafall lugn. tvångs-bäddade ner honom i min säng och nu snosar han ganska gott här. jag ska göra detsamma snart tänkte jag, har tydligen massor att göra imorgon också. vet inte hur jag lyckas boka upp mig på saker hela tiden, när jag så gärna vill ha det lugnt och gott. men samtidigt är det så mysigt att träffa alla söta människor jag gillar. dessutom har jag lovat pappa att hjälpa honom plocka äpplen imorgon bitti. lite mysigt sådär. vi ska plocka två hinkar. helst vill jag ge bort alla till hästar. låta dom komma hit och käka under en timme eller något. åh, vad gott de skulle må, och åh va skönt att slippa ångesten över att slänga allt.

sova snart kanske. hur som helst har jag inget mer att berätta för tillfället, inga fler tankar, inga bilder just nu. nej, jag är helt enkelt inte så bloggig just nu. bara aningen berättig. men nu har jag fått pladdra av mig. och det var skönt. tack.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback