all work work

nu ska jag inte bara fixa frillan utan tänkte fixa nytt jobb också. jag börjar bli klar med att göra ingenting och känner för att arbeta lite nu. åtminstone snart. eller, egentligen vill jag helst av allt vinna på triss. men hur stor är den chansen? jag vill helt enkelt få lite pengar så jag kan fortsätta mitt sparande men samtidigt leva mitt liv. vore det inte en bra kombo så säg? hur jag ska fixa detta återstår att se. helst triss. men annars får även jag gå den hårda skolan att söka jobb nu igen. men åh, oslo, örebro, stockholm? eller till och med karlskoga? jag kollade på olika idag på arbetsförmedlingen. kom fram till att jag inte ska bli tarotkvinna i allafall. saknade alla egenskaper som krävdes/önskades. annonsen såg ut såhär, eller ja, ett urdrag ur den;

"Vi är idag ca 30 medium i vårt trevliga positiva arbetsgäng. Vår samtalsfrekvens ökar hela tiden och vi behöver nu 5-6 provisionsanställda medium/clairvoyanta till.
Önskvärt är att du kan något av följande: Se in i framtiden, se tidigare liv, kommunicera telepatisk med djur, tyda drömmar, lägga tarot, ha kontakt med andevärlden mm. Kan du även hitta bortsprungna djur och/eller se borttappade saker är det ett plus."

är det inte underbart så säg?! gah, funderar på att skaffa lite skills som att prata med djur, eller så. fatta häftigheten. sen kunde jag även använda mig utav det när jag startar mitt egna företag jag kommer ha någongång i rika tider; husdjursfotograf (fast kanske även tama tigrar om det önskas). då kan jag verkligen tala om hur de ska posa så det blir så grymt snyggt. ja, alla kommer komma till mig då. undra var jag ska bo då? vi får se. lite bökigt att släpa runt på en tiger i lilla karlskoga. det blir så mycket snack då. kanske örebro är bättre. eller i någon liten skogshåla nånstans. så ingen annan hittar dit än de det berör. ja. jag ska helt klart slipa vidare på den idéen. åtminstone om jag råkar bli rik på måfå.

nu ska jag hur som helst ta en sväng till kronis med lillasyster och införskaffa lite ingredienser inför kvällsmatslagningen idag. hon gjorde goda lunchen så jag får stå för middagen. spagge och min specialtomatsås. blir himla goodie. och jag är nog lite hungrig nu när jag tänker på det.

kärlek,
lala

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Flytta till Götebööörg!!

2008-08-23 @ 20:51:44
Postat av: tuldan

eveee, vi blir frilansare överallt -vad som helst-vem som helst! djur, människor..

Postat av: Mamma Anna

Tycker Sthlm låter bra.. eller varför inte Vingåker?? Då kan du dela "Sunkhålan" med din kära mor :)

2008-08-25 @ 12:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback