vad gör alla coola och häftiga människor?

idag har jag funderat lite på olika saker. en tanke som fastnade lite extra länge och nu mer har övergått till sån nyfikenhet att det bara gnager i huvudet på mig är; vad gör alla coola människor hela dagarna? först var tanken lite mer åt; vad arbetar dom med? men sen övergick det till lite mer heltäckande. vad gör alla egentligen. har hur många världshäftiga människor som helst att hålla koll på på bland annat min bilddagbok. och de har alltid fullt med tuffa bilder och de är supersnygga. men vad gör det hela dagarna? kan aldrig ens i min vildaste fantasi gissa vilka yrken dom har. eller, så är det just i min vildaste fantasi som jag kan det. jag har en favorittjej som jag kollar extra ofta bara för att hon är så härlig. bra foton och dessutom jättetrevlig. undra vad hon gör hela dagarna förrutom lägger upp kort på sig och sina saker och sitt liv. arbetar hon på konsum resten av tiden? eller på ett resebolag? helst skulle jag vilja att hon jobbade på cirkus, kanske som direktör eller varför inte trubadur? åh. möjligheterna är oändliga. jag bara undrar. för alla coola och häftiga människor måste ju trots sitt coola och häftiga liv ha ett arbete? och om man ser på arbetsmarknaden i helhet är det ju kanske bara 10% av alla jobb som vore spännande och häftiga enligt många människor (i allafall mig? det jag nämnde här igår. spåtant. eller varför inte matros? låter glassigt, helt klart glassigt). det känns bara helt fel att föreställa sig alla dessa människor som i övrigt är coola och häftiga jobba som kanske bibilotikarie. när deet på helgerna är galna och vilda. känns lite superman över det hela. gah. clark kent. världens hemligaste superhjälte. och mest moralisk, och hjältemodig, och ädlaste. jag undrar om alla mina häftiga och coola människor egentligen är superhjältar, och på vardagarna har den en annan identitet för att dölja hur coola och häftiga de egentligen är. det måste vara så. hur skulle de annars få vara ifred från såna uppenbara dyrkare som jag?

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

hmm jag brukar också undra precis samma sak.

2008-08-25 @ 12:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback