tjejsnack v6

tjejsnack veckan 6 har Astrid Lindgren-tema

Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer?

många filmer har jag sett, även om jag var mer av ett cartoon network-barn.

Vilken/vilka favoriter har du?
emil är favoriten sen många kortfilmen, hoppa högst, inga rövare finns i skogen, lortdocka och så vidare.

Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med?
rumpnissarna. usch. bara usch.

Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik?
en blandning av pippi, tjorven och stina tror jag. delvis galen, delvis lillgammal och delvis en skitunge!

Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Varför?
när jag var liten ville jag vara ronja, för hon fick äta kokta ägg med händerna.


Kommentarer
Postat av: t0tta

Hmm.. Jag har aldrig gillat Tjorven.. En ful, fet, liten elak och egoistisk unge... Jag vet.. Politiskt inkorrekt, men den åsikten har jag haft sen jag typ var gammal nog att yttra orden.. Har aldrig tålt henne *hu*

Postat av: Betty

Damen! jag har Internet hemma igen. aaaaaaah! åååååäääääööööö tralalalala ...gör du huppen på profilbilden? när åker ni till norge? nu ska jag pro-blogga med svenska bokstäver. bokstäääääääver. bääääh.

2008-02-10 @ 14:18:57
URL: http://imea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback