bloggtorka

nu har jag, i ett antal dagar, försökt skriva ett ordentligt inlägg. ett som inte bara handlar om att jag bajsar ut en massa ord och byter ämne tusentals gånger under samma inlägg. ett började med promenader med slutade på transformers och däremellan hann jag med lite framtidsdrömmar också. just snyggt. nej, jag får helt enkelt inse - åter igen - att jag inte kan hålla mig till ett ämne, hur mycket jag än strävar efter det. kan heller inte dra ihop påsen och sluta där jag började. tyvärr. det går inte. inte när jag spontanskriver såhär. om det hade handlat om en uppgift, en given uppgift där jag fick i uppdrag att skriva om något speciellt, eller i allafall en riktning kan jag säkert prestera ganska bra. men sålänge det är jag som bestämmer över mig själv och vad jag själv ska göra är det svårt. så har du en trevlig skrivuppgift till mig, tveka inte att ge mig förslaget. jag tycker ju som bekant om att skriva. så varför inte höja det en nivå härifrån?

hur som helst (måste ha med minst ett hur som helst i varje inlägg, hah) det har inte hänt jättemycket under dessa dagar som jag inte klarat av att skriva. jag har tagit det lugnt endel, jobbat endel och försovit mig endel. inte till jobbet, men sovit bort hela den sköna lediga förmiddagen jag hade idag. surt. vakna, upp jobb direkt blev grejen idag. inge vidare. småsaker som hänt är att jag har skrivit en önskelista, jag fyller år snart och det har sattit press på att jag ska skriva ner allt mellan himmel och jord jag kan tänka mig äga. det har jag nu gjort. den blev lång och fantasifull, jag lovar. annat som hänt är att de där framtidsdrömmarna faktiskt börjar gå att ta på. vi kikar runt efter lägenhet och jobb för att snart bege oss till norge. det är planen. vilken stad är ännu oklart, men det lutar åt sandefjord eller möjligen oslo. tydligen ska det finnas jobb och boende på bägge ställen. vi får se. jag har dessutom blivit en kickass på spindelharpan eftersom jag jobbat dåligt denna veckan. så är det. och även hunnit igenom en halv smallvillesäsong till, nästan i allafall.


sist har jag en tråkig nyhet för bloggvärlden. min favoritbloggerska har blivit kidnappad och därför tänkte jag länka här i hopp om att listan blir längre så hon kommer tillbaka. skriv på listan HÄR.

sen får jag tacka för mig för denna gång. förhoppningsvis släpper skrivkrampen något. kanske även fotokrampen. jag har hittat en underbar sida som ger fotouppgifter en gång i veckan. där ska jag haka på, det lovar jag mig själv. den sidan går att hitta HÄR.

kärlek,
lala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback