lördag - bio vs. städa?

dagen idag har hittills inte riktigt startat än. visst, jag har gått upp, jag har kläder på mig, ätit en ovanligt stadig frukost och har planer på att fixa frillan förr eller senare. men mer är det inte. jag ska ta mina o-skoskavsskor och promenera ner till affären en sväng för införskaffning av viktigheter. men efter det blankt. jag har aningen ont i huvudet, så gissar på ingen utgång eller så ikväll. dessutom är plånboken tom. bokstavligt talat. jag har väl några ynka korvören, men thats is. så det blir bobby som försörjer mig ikväll om vi ska göra annat än vara hemma. där kommer vi till dagens dilemma. antingen far jag hem till kära kga och städar, kanske solar, tar det lugnt och inväntar kvällen. låter ganska tråkigt nu såhär när jag säger det. andra alternativet är hur som helst ett besök på örebros biograf. vi har länge väntat på att någon schysst film ska dyka upp då biosuget funnits ett tag nu. det blir svårt att toppa min nya personliga favorit transformers, men försöka går ju. ikväll visas arn, och den ska ju tydligen vara lite utöver det vanliga vad gällande svensk film. alltså lutar det mest åt det. bio ikväll. det jobbiga med det är att då får jag lik förbannat städa imorgon eftermiddag/kväll sen packa och flytta. jag avskyr söndagar. men vad gör man inte för att förgylla sista sovaöverkvällen med bobby? really? nu har vi båda varit lediga i ungefär två veckor, och den tiden har vi spenderat åtminstone 90% ihop. (ja, vi är påväg att växa ihop, jag vet det, men jag skulle aldrig drömma om att klaga, jag älskart)  så ett avslut på denna härliga ledighet kommer någ spenderas på sama vis den hittills gjort. tillsammans. en bio. dagens dilemma löste sig själv, knappt några argument som talar emot. hur löd dilemmat nu igen?

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback