söndag och sista ledigheten

eftersom det idag är sista lediga dagen på denna länga härliga jullovsaktiga grej har jag firat genom att... inte göra något speciellt alls. jag vaknade relativt tidigt (och komihåg, allt är relativt), åt bra frukost och provade nya hypertekniska brödrosten med display och massa häftiga inställningar. efter det for jag och bobby ut på en tur för att hitta schyssta fotoställen runt nora. det hade snöat massivt under natten så bilen hade ca 2 dm snö på sig. det tog jag hand om medan bobby skottade grusgången. som vanligt var jag smart och använda min högerarm, vilket resulterade i att jag hade skitont en stund sen. kanske inte talat om det förut förresten, men jag har en skada i armen. inte så lång historia, men ganska tråkig. så en skada räcker. hur som helst. när vi väl tagit oss iväg på den här turen stannade vi på ett ställe, och jag knäppte några schyssta bilder på bobby. sen när det var hans tur hade jag mitt fulansikte på mig, så jag blev inge vidare. sen dog batteriet. jaha tänkte vi och åkte hem igen. sen var det givetvis dags för söndagsbaket (nej, vi brukar inte bara på söndagar, men denna fick helt klart bli klassad som en söndagsbakning). det blev chokladbollar med kaffe i. jag brukar skippa kaffet, men det blev gott. de två timmar som sedan följde klarade vi lite uppdrag på simpsongame. storyn är avklarad, nu är det bara såna småsaker kvar att klara. vi kämpar vidare. när klockan slog 16 fick jag skjuts hem och bobby stannade på kvällsmat. lyxhamburgare, ja, det är faktiskt den lyxigaste sortens hamburgare man kan äta. fast utan kött givetvis. och med lite finesser här och där så blir det faktiskt en lyxburgare.

nu är vi ungefär i nutid. bobby åkte efter maten och då passade jag på att sortera post som legat jättelänge. sen fick det bli en kväll i sängens tecken. en armstödskudde för ond-armen, ett tänt ljus och coldplay. det är min kväll. kanske lite bildredigering. och ta hand om min gamle kaktus också. den ska sprayas. för jag älskar mina lättskötta växter. om jag pallar avslutar jag kvällen med ett smallvilleavsnitt också. det är så få kvar, vi får se om jag sparar ett tag till eller är en girig jävel som ser ikväll. vi får se.

en sak till förresten, har man inget att göra. kolla mina länkar. där finns massa schyssta bloggar med både kända och halvkända människor för mig. dessutom lite andra bra länkar att besöka. gör det.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback