12.09

klockan slog precis 12.09 och jag ligger bara här. jag har varit uppe en gång idag på toaletten. och i samma veva hämtade jag ett glas vatten. nu börjar jag bli hungrig. men jag vet inte om jag förmår mig att gå upp. väl uppe kommer det vara okej. jag är inte såå sjuk. men just nu känns det bara extra tungt att resa mig upp. det kommer säkert svartna om jag gör det för fort. mitt huvud är tungt.säkert fullt av snor. det är nog därför. jag har uppdaterat bilddagboken hundra gånger idag i hopp om att någon lagt in lite nya bilder, så jag har sysselsättning en lite stund, några minuter. men hittills bara nitlotter. jag försöker nog snart igen. har dessutom hunnit göra kanske 10 moviequiz på facebook också. även det börjar bli tröttsamt. stugan ser ut som ett bombnedslag efter att vi landat in här vid 1 i natt och inte orkat plocka undan som vanligt. egentligen borde det vara mitt jobb idag. röja undan alla mina prylar, diska och kanske även städa lite. men jag är sjuk. sjuk med gott samvete. sådär att jag nästan borde besöka doktorn och få riktig medicin. så sjuk är jag. därför känner jag inget tvång att ta fram dammsugaren och köra igång. faktiskt inte. inte just nu. stöket får vara kvar ett tag. eller åtminstone tills senare idag. jag kanske plockar upp mina saker. men dammsugningen får vänta tills en annan gång. kanske tills robert kommer hem och vi kan hjälpas åt.

funderar på att lägga in bilder från helgen. det blev en hel massa. både på kalas, på rosendal, på jennifer och ester och lite andra småsaker. lekte runt med nya fotoutrustningen. jag är helnöjd fortfarande. wiwi.

åh, jag vet var jag kan börja. kanske skulle jag bädda sängen? det är nog en bra start. för att sedan gå vidare till att värma lite grötfrukost. idag är det ju lite synd om mig, så kanske bara kanske att jag får äppelmos till gröten idag. mest för att det är synd, haha.

jag måste hitta några nya bloggar att läsa förresten. jag läser några standard som är helt okej. sen några av de människor jag actually känner på riktigt. de är mysiga. men jag vill ha fler. har haft detta problemet ett tag nu. har haft det förut också. jag hittar inga bloggar som jag känner att jag fastnar i direkt. såna som jag bara börjar läsa och inte kan sluta. såna är det jag söker. såna som jag inte bara kollar på bilderna utan faktiskt även läser texten och tycker den är bra, intressant, spännande, rolig whatever. var tog hanna friden vägen? den var min favorit text-blogg. vet att hon har en ny, men hamnar inte där lika ofta alls som på den gamla. jag behöver en ny sån. någon med lite pondus och åsikter som kan uttrycka sig bra och med glimten i ögat. varför lyckas jag inte hitta en sån? jag är trött på modebloggar. jag behöver en personlig varierande blogg. bettans är bra. någon som hennes. men var, var finns den?

12.19

kärlek,
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

och jag som har problem att hinna läsa din blogg :)

2008-07-19 @ 21:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback