14 timmar, ms. Taco

idag har jag fått utmärkelsen, eller kanske namnet, ms. Taco av vår teamledare. det kan ju låta kaxigt egentligen, som en taco-kung eller något. men anledningen var tyvärr inte lika fin som det kunde låta. idag, från klockan 08.00 har jag och josefin lagat tacopaj till varenda person som var på jobbet idag, det vill säga runt 50 personer. det var skitkul, ganska stressigt, varmare än någonsin och svårt att få allt att räcka, men helt klart skitkul. och uppskattat! alla gillade maten, det var guld. fast anlednignen till mitt nya namn är just för att vi stank taco resten av dagen. kändes sådär att laga mat från 8-16, sen dra vidare till larviks lager och fortsätta där till 22. hade gärna trillat in hemma och bytt om och duschat en snabb. men så är det hårda arbetslivet i sandefjord (; hur som helst, i larvik hade vi riktigt kul. fick jobba med påfyll för första gången och vi var kickassbra! jobbade verikligen skitbra. dessutom var stämningen på topp då vi bara var 5 pers från vårat lager plus 3 från larvik. i hela lokalen. vi var bra duktiga och ja, hum, hade gärna åkt tillbaka och jobbat imorgon också. dessutom hade de lite bättre AC än vi har på torp, vi har nämligen ingen alls hah. skönt att jobba i svala lokaler för en gångs skull (: hur som helst. vi trillade hem för en stund sen, jag är inte ett dugg trött, men börjar 7 imorgon. egentlige n6, men de sköt upp det, vilket uppskattas. den där sista timmen är guld värd. nu för att bli trött tänkte jag duscha, men det misslyckades då jag duschade kallt för att bli svalkad, och då blev jättepigg igen. kanske skulle prova göra te eller något, då blir man ju lite dåsig vanligtvis. annars ligger en melon i kylen och lite vanlijglass ifrysen, kanske fungerar bra det också. hum, hur som helst. en underbarjobbdag för ms. Taco.

kärlek
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback