nostalgi

idag är jag hemma från jobbet igen. jag mår inge vidare så det var skönt att stanna hemma. dock var jag iväg på personalfesten igår. var riktigt kul faktiskt. lekar som inte var pinasamma, bara kul. god mat, härliga underbara människor och lagom många intriger. jag satsade rätt och vann. samma person tog toppen på alla tre kategorierna; fullast, skandal och hooka upp med någon annan. samma person. verkligen. dessutom falska ryktesspridningar och så vidare. en vanlig torpfest med andra ord. helt fantastiskt. (: men kvällen blev inte så lång faktiskt, vi var nog hemma och sov runt 1. fast det hjälpte ju inte när vi skulle upp 5. men febern härjade imorse igen så jag blev sängliggandes till i allafall halv 11 då robert ringde och väckte mig för att berätta om dagens händelser. fulla på jobbet och så vidare. hah.

hur som. idag har jag inte bara legat och degat faktiskt. har gjort såna o-jobbiga saker man kan göra när man är hemma och har feber. tvättat och sånt viktigt som vi behöver göra. sen kanske jag ska packa lite också, inför morgondagens svea-resa. hoppas detta gått över tills då, orkar inte ännu en helg hemma då jag mår dåligt. men vi får väl se. ska försöka ta det lugnt idag så det känns bättre snart. verkligen. får lite ångest av att sitta inne, hemma och inte jobba. kanske ska gå ut och lägga mig på en filt och läsa klart min bok, eller något. då är jag ju åtminstone ute. fast väntar tills tvätten är klar först. helt klart.

anlednignen att detta inlägg hette nostalgi var ju faktiskt för att jag lyssnar på mysmusik idag mitt i sicknessen. det är håkan, kent och ark för hela slanten. gamla goda album med lycka och känslan av att vara 15 igen. jättemysigt och bra. uppsnärjd i det blå får mig fortfarande att både rysa och gråta lätt. kanske den bästa håkanlåten, fortfarande. och snart kommer min favokent också. playlisten är lång idag även om det bara är 3 artister. det blev svensktema och poptema.


förresten, jag försökte hitta en låt idag. det går inte. eller det är egentligen en gammal visa. jag minns den så himla väl. vi sjöng den med kören någongång, mellanstadiet/högstadiet tro? det var då någongång. kanske i samband med att vi gjorde musikal och sådär. vet bara hur en av verserna går, men det borde ju vara tillräckligt för att hitta den på google enligt mig. tydligen inte enligt google, den finns inte! jag tror till och med att jag vet vad den heter. om jag inte minns helt fel heter den "anna och vägen hem" men det kommer inte upp något om ajg söker på det, och söker jag på textraden jag kan så finns inget då heller. frustrerande. faktiskt. men men, nu ska jag hänga tvätt eller skriva mitt andra brev för den här veckan. första blev till söta hanna, och nu kanske det är en eller annan kusin som får sig ett. jo, men så är det nog. om jag orkar. annars blir det tvätten. tänderna kanske ska få sig en omgång idag också. mja, det låter fint.


kärlek,

lala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback