att klättra på väggarna

idag är jag sjuk. igen. jag hade tänkt att morgondagen skulle bli min sista sjukdag. det tänkte uppenbarligen inte sjukan. suck. så nu sitter jag här igen, har igång fläkten och varenda fönster och dörr på vid gavel och ändå är jag varm och huvudet bara spränger. jag har provat dricka massa iskallt vatten, ätit glass, tagit ipren eller om det var alvedon. hur blir jag o-sjuk? suck. jag har andats in frisk luft, visserligen inte promenerat, det gjorde jag senast igårkväll, det resulterade bara i en ännu värre hals, så jag får se om jag ger mig på det idag igen, eller hur jag gör. hur som helst är jag nu sjukt uttråkad. efter att - sedan i fredags då sjukan började - ha sett snart 4 hela säsonger sex and the city bestämde jag mig för att det är nog för stunden. bara idag tror jag att jag smällt 2-3 skivor. jag är inte besatt, jag är bara uttråkad. och nu sitter jag och hoppas att mina vänner och bekanta har roligare liv än jag. några har det säkert. de allra flesta jobbar eller har faktiskt något annat kul för sig. jag hoppas det. good för them. jag får ha medlidande för mig själv idag. huuu. om jag bara hade varit hemma i svea hade jag i alla fall haft ork att gå upp till macken/ica/statoil whatever och köpt tycksyndommigsjälvtillbehör. ingen aning om vad, men säkert något gott. risifrutti. det hade suttit sjukt fint nu. eller en micropizza. också helt okej. men jag funderar på att laga nudlar (idag igen, jag käkade ju faktiskt bara det två gånger igår, så varför inte?) och lite qournbitar. tror det blir gott. och lagom jobbigt och ja. ni vet. annars då? vad ska jag göra? jag har lite smått börjat redigera lillans studentbilder, det går bra. men jag vill ha mer inspiration, och mindre ont i huvudet, om jag ska göra fler idag. visserligen skulle det vara en bra tid att göra det, då jag ju - faktiskt - har tid. men vi får se. jag vill lägga ner bra jobb, inte bara jobb. hum, ja. något måste göras i allafall. mest för att stilla min rastlöshet. kanske ska jag tvätta lakan. det är ju inte så långvarigt göromål då jag egentlgen bara lägger i allat i tvättmaskinen. men det gö ju i allafall att jag måste resa mig ut denna soffa och gå och faktiskt göra det. hum.. jag fudnerar lite till. tills dess ska jag i allafall öppna ps och se om inspirationen ligger gömd där inne någonstans.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback