matlistan

jag har jättemånga olika favoritsaker att äta. och vissa maträtter måste lagas att speciella personer för att bli bra. som exempelvis spagetti och köttfärssås smakar alltid bäst hos pappa. no matter what. anledningen att jag kom att tänka på detta var att jag och mathilda pratade om det igår. och det satte lite spinn i huvudet på mig. så jag tänker göra en redogörelse på alla specialare jag kan komma på just nu, i form av en lista. alltså;

dagens - favoritmatpåfavoritställe-lista.
- spagetti och köttfärssås (okej, quornfärssås) hos pappa
- potatisgratäng hos pappa
- bullar hos farmor och farfar
- spenatsoppa hos mamma
- fisksoppa hos mormor och bernt
- plättar hos farmor och farfar
- torskfilé hos mamma
- cous cous röra hos nadine
- lyxig sallad hos betty
- kvällsmys (i det begreppet ingår te och något till, kanske mackor) hos falimmen f 
- tacos hos mamma
- paj hos falimmen f
- langos hos familjen t
- russinkakor hos mormor och bernt
- mozarellahamburgare hos mig och robi
- bruschetta hos familjen b
- rotfruktsgrattäng hos familjen b
- pensionärsbakelse hos farmor och farfar
- vegetariskt hos nadine
- frukost på sandvikengården
- svampsås och pasta hos lovis
- toast hos cecilia
- grillfest hos familjen k

.. det var alla jag kunde komma på för tillfället. det finns säkert hundra till. jag får återkomma, helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: tuldan

Jaa de är skitkul! Vart ute på praktik nu i tre veckor, så har fått extrajobb där nu också.. Kanoon. O nu är de lite påskledigt vilket är skönt ;) Okej va mysigt.. Ska ni bo kvar där länge eller har ni inte bestämt? Alla bor fan i norge nu :P

Postat av: LOVISA.

svampsås hos Lovisa!

2008-03-21 @ 21:18:54
URL: http://walkmyshoes.blogspot.com
Postat av: Mamma Anna

men du glömde ju Toast som Cecilia gör :)

2008-03-21 @ 22:07:24
Postat av: Anna

Grill då? Var smakar det bäst? *hihi* Vilka har bäst grillfest undrar jag...*funderarochfunderar* GLAD PÅSK på er, kramar Karlssons!

2008-03-22 @ 07:25:15
URL: http://anna.kxa.se
Postat av: cecilia

MINA TOASTS!

2008-03-22 @ 20:12:42
Postat av: Amanda ffffffff

mmmm sandvikenfrukost är något av det bästa jag vet.

2008-03-29 @ 21:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback