medarbeidere dag 2

idag har varit slitit. efter gårdagen var jag trött men glad. likaså idag. men jag känner av knäna. kanske borde skaffa en sån där strumpa som börjar lukta äckligt efter ett tag. vi får se. men det har varit kul. jag har varit riktigt effektiv idag och gjort bra ifrån mig. frågat lagom mycket och tagit initiativ. visat framfötterna, så att säga. det känns bra. och innan vi gick hem idag kom en av bossarna och sa att "förmodligen är det ganska rolit (lugnt alltså, ja, jag lär mig några norska ord om dagen. även om just detta var ett jag kunde innan) nästa uke (vecka hääh) men om det skulle behövas ringer jag till manpower så får ni komma tillbaka, är det okej?" hah! yes, deet gick bra alltså (: hoppas nu bara att robert också glider in på ett bananskal dit. det vore allra bäst. dessutom har jag småpratat med lite folk idag och det verkar helt klart vara sköna människor på torp, som lagret alltså heter.

nu har vi precis käkat. jag lagade lite rödspätta (okej, det var färdiga panerade filéer jag värmde, men vatusan) och strips till oss denna kväll. det slog mig häromdagen att man äter så mycket mindre när man är två personer. en skål sallad räcker i tre dagar. ganska fashinerande. soppåsen behövs bytas kanske var 5e dag eller något. som mest. mja, det tar ett tag att vänja sig. men hittills går det bra. helt klart. vi är duktiga och lagar mat och diskar.

idag när jag kom hem hade robert stat hela stugan. vilken överraskning. duktiga killen och huah va lättad och glad jag blev. det var sådär att man inte trivdes imorse. kläder lite här och var. för många kuddar. smådammigt. mja. men nu är det alltså jättefint och trivsamt tack vara en duktig kääärl.

om en liten stund ska vi slå oss ner i soffan. eller ja, vi sitter redan där förvisso. men vi ska resa oss, hämta kvällens tilltugg (som denna kväll är plockgodis, chips och dipp.. helg = godis, okej?) och sen se på första sagan om ringen filmen. det blir en kanonfredagskväll. mysigt. kanske till och med ska göra det direkt nu. så jag hinner se slutet innan jag slocknar. jag har en dålig vana att göra det nämligen. och idag är jag så trött, så det är ingen omöjlighet att det händer. ja, så får det bli. film direkt! ha en underbar kväll gänget.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback