(parentesmåndag)

gjort idag:
- fixat norska telenummer (är du en som borde ha mitt nummer så fråga så skickar jag det)
- bokat möte på manpower (imorgon 9.00 gäller det. vi peppar)
- tittat in på skattekontoret (inte mer än så, för innan vi kan få id måste vi ha en anställning)
- sett på stan (mest vandrat  runt som två vilsna vantar, men till slut hittade vi allt vi letade efter)
- lagat mat och (hör och häpna) diskat (hittills har det inte varit dödsjobbigt)
- ätit fish&chips (jaja, fiskpinnar, pommes och majo. men det låter mer fancy och viktigast: INTERNATIONELLT)
- snott bilar och dödat (ja, vi har invigt mitt san andreas-game som jag fick av robi i födelsedagspresent)

och nu strax ska vi ta en promenad. eller först köra ner bilen till stan och stå på parkeringen vi betalat så det gäller tills imorgon bitti. sen ska vi gå därifrån, så får vi se stan ordentligt på kvällen utan att behöva gå 3km först. uppförsbacken hem är en killer, jag lovar. säkert 1km bara backe. minst. huah! mja, sen ska jag nog klistra lite. inte sy (hah, sa ju att jag inte skulle göra det igår) men klistra är lagom innan vi ska sova. sova tidigt och upp 7. rutinerna tätnar.

jag längtar tills på onsdag. då är det min matlagningsdag och jag ska göra fetaostsallad och något gott till, det har jag varit sugen på hur länge som helst. vi har blivit bra på att laga billig och smidig mat. och idag var vi inne på meny (den finare och dyrare butiken man "handlar på till helgen" som våra hyresvärd sa)  där hade dom levande hummrar i ett akvarium. usch. visst, det ser dyrt och fint ut. men jag skulle aldrig ha hjärta att peka ut vilket djur som skulle dö minuterna senare. fytusan. tur att jag inte äter hummer. nej, men promenad nu som sagt.

kärlek,
lala

Kommentarer
Postat av: LOVISA.

jag är en sådan!

Postat av: lillstrumpa

VÅGA VÄGRA HUMMERMORD!

2008-03-11 @ 22:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback